تجمع رهروان زینبی در کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 3395210
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

تجمع رهروان زینبی در کرمانشاه برگزار شد

گروه اجتماعی: تجمع بانوان عاشورایی با عنوان «رهروان زینبی» روز گذشته، چهارم آبان‌ماه در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، عصر روز گذشته، 4 آبان‌ماه تجمع رهروان زینبی(س) با حضور جمع کثیری از بانوان کرمانشاهی درحسینه ثارالله این شهر برگزار شد و در این مراسم بانوان، میثاق‌نامه‌ای هفت بندی برای تجدید پیمان با پیام‌رسان کربلا امضا کردند.

متن این میثاق‌‌نامه به شرح ذیل است

زینب، ای مظهر صبر و استقامت؛ ای روح ایمان؛ ای رسول کربلا؛ زمانی که دشمنان با خباثت خود حادثه عظیم عاشورا را رقم زدند و سید و سالار شهیدان را به شهادت رسانیدند رسالت شما نیز آغاز شد، رسالتی که تکمیل کننده قیام عاشورا بود و چه زیباست سروده «سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود   کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود».

درکنار خطبه‌های حماسی آتشین شما غم‌ها به فراموشی سپرده می‌شد روشنگری شما بود که فریب ‌خوردگان دنیای پر از مکر و نیرنگ را بیدار کرد و لرزه بر اندام آنها انداخت.

ای بانو، حیا وعفت حیدرگونه شما یاوه‌ گویی‌های دشمنان را خنثی و افرادی که با دیده انصاف و علاقه به اسلام می‌نگریستند را هدایت کرد چه زیبا در مقابل طعنه دشمنان حادثه کربلا را به تصویر کشیدی و فرمودی «ما رایت الا جمیلا» به جز زیبایی چیزی ندیدم و مصائب عاشورا را چه زیبا تحلیل کردی چون رضای خدا را در آن دیدی و این درسی بود برای همه انسان‌ها درطول تاریخ که درسختی‌ها صبور باشند.

یادآور می‌شود که دراین آیین، میثاق‌نامه زینبیون قرائت شد که در بخشی از این میثاق‌نامه حفظ حجاب و صبر واستقامت حضرت زینب(س) را بیان کرده بود و بانوان کرمانشاهی با امضای این میثاق‌نامه نشان دادند که پیرو حضرت زینب(س) هستند و ایشان را الگوی خود قرار می‌دهند.

captcha