پرورش نخبگان جوان در عرصه فرهنگ دینی ضروری است
کد خبر: 3767218
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

پرورش نخبگان جوان در عرصه فرهنگ دینی ضروری است

گروه معارف- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اهمیت و ضرورت نخبه‌پروری، گفت: پرورش نخبگان جوان در عرصه‌های فرهنگ دینی کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را به‌دنبال دارد.

پرورش نخبگان جوان در عرصه فرهنگ دینی ضروری است

محسن کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، گفت: کادرسازی و پرورش نخبگان جوان در عرصه‌های فرهنگ دینی در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری و دارای اهمیت است.
وی افزود: امروز حفظ دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف نیازمند تربیت قشری آگاه، بصیر و توانمند است.
کرمی تصریح کرد: جوانان تنها با اتکا به خداوند و تکیه بر ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ناب محمدی می‌توانند انقلاب اسلامی را به نقطه اوج خود برسانند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اهمیت و محوریت هسته‌های فرهنگی جوان، گفت: هسته‌های فرهنگی جوان می‌توانند در مسیر تربیت نسل آینده براساس منویات مقام معظم رهبری گام‌های اساسی بردارند.
وی تصریح کرد: جوانان با تأسی از فرهنگ دینی پای اسلام و انقلاب ایستاده‌اند و هیچ ترسی از دشمن ندارند و این قطعا نشأت گرفته از همان فرهنگ است.
کرمی با تأکید بر انتقال فرهنگ دینی به جامعه اظهار کرد: وقتی فرهنگ دینی به خوبی به جامعه منتقل شود نتیجه آن این است که جوانان با دل و جان این فرهنگ را می‌پذیرند و در مسیر آن تلاش می‌کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید برای جوانان در این عرصه الگوسازی کنیم چراکه این امر موجب می‌شود آسیب‌های اجتماعی در جامعه تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
وی افزود: فرهنگ دینی موجب بهبود کیفی زندگی اجتماعی می‌شود و این خود رسالتی است که باید همه از مردم و مسئولین به دنبال ترویج آن در اجتماع باشند.
کرمی در پایان تصریح کرد: یکی از راه‌های مؤثر در مسیر یاد شده توانمندسازی با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان با استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی و زمینه‌سازی برای خودباوری آنان است.
انتهای پیام

captcha