بازیابی نقش واقعی مسجد از اهداف اجرای طرح «امام محله» است
کد خبر: 3864041
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

بازیابی نقش واقعی مسجد از اهداف اجرای طرح «امام محله» است

گروه معارف- کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: هدف از اجرای طرح امام محله بازیابی نقش واقعی مسجد در رسیدن به کارکردهای واقعی آن منطبق بر معیارهای مسجد طراز اسلامی است.

علیرضا قبادپور، کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، یکی از اهداف اجرای طرح «امام محله» را سوق دادن فعالیت‌های محوری به سمت مساجد عنوان کرد و افزود: از اهداف اجرای طرح امام محله بازیابی نقش واقعی مسجد در رسیدن به کارکردهای واقعی آن منطبق بر معیارهای مسجد طراز اسلامی است.
وی گفت: در این طرح روحانیون مستقر در محلات محوریت فرهنگی و اجتماعی مسائل را برعهده می‌گیرند. راهبری مسائل محله و شهر از دیگر اهدافی است که در این طرح روحانیون مستقر در محلات باید دنبال کنند.
قبادپور تصریح کرد: با اجرای این طرح در کلان هسته تحول محلات تشکیل می‌شود و در برنامه‌ریزی‌ و اجرای برنامه‌های هر محل نخبگان محلات به کمک روحانی مستقر در محل آمده تا کارها پیش برود.
کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی کرمانشاه درادامه تأکید کرد: به‌منظور ارتقاء سطح‌آگاهی روحانیون با شیوه‌های طرح، کارگاه آموزشی توانمندسازی و تبیین طرح تحول اجتماعی مسجدمحور در استان برگزار می‌شود.
وی سرفصل‌های آموزشی این کارگاه را تبیین طرح تحول و طرح تحول اجتماعی و کسب مهارت ارتباط مؤثر دانست.

انتهای پیام
captcha