کسب مهارت‌های اجتماعی دختران را بهبود بخشیم
کد خبر: 3878389
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

کسب مهارت‌های اجتماعی دختران را بهبود بخشیم

کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تأکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه بانوان و خانواده بر بهبود کسب مهارت‌های اجتماعی دختران تأکید کرد.

سیروس امیری، کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، به برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بانوان و خانواده در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: اگر امروز به نیازهای بانوان توجه نکنیم و به آن نپردازیم شرایط نامناسبی ایجاد خواهد شد بنابراین باید تلاش کنیم تا شرایط بانوان و فرزندان خود به‌ویژه دختران را به لحاظ کسب مهارت‌های اجتماعی بهبود بخشیم و تقویت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد شرایط اجتماعی مناسب ویژه بانوان، افزود: امروز در مناطق پر آسیب بانوان با مسائلی روبه‌رو هستند و این امر به سبب نبود امنیت لازم در این مناطق است.

امیری با بیان اینکه برخی بانوان و دختران مجبور شده‌اند به دلایل متعدد محل زندگی خود را ترک و به حاشیه شهرها بروند، گفت: این امر یکی از آسیب‌های اجتماعی پر خطر است.

کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به بانوان و دختران مورد تأکید است چرا که با آموزش مهارت‌های زندگی می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری و در برابر اینگونه مسائل و معضلات اجتماعی آنان را بیمه کرد. آموزش این مهارت‌ها باید از دوران کودکی آغاز شود.

وی به پایبندی بر اصول دینی تأکید کرد و افزود: یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانواده و اجتماع پایبندی بر این اصول است.

انتهای پیام
captcha