برگزاری برنامه «نسیم انتظار» به‌صورت مجازی در بقاع متبرکه کرمانشاه
کد خبر: 3889648
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

برگزاری برنامه «نسیم انتظار» به‌صورت مجازی در بقاع متبرکه کرمانشاه

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه جشن نیمه شعبان با عنوان «نسیم انتظار» که به‌صورت مجازی در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود، گفت: امسال به دلیل شرایط خاص این جشن به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، به برگزاری برنامه‌های مجازی و پخش زنده آن از کانال‌های مختلف شبکه‌های پیام‌رسان و صداوسیمای مرکز استان در این ایام اشاره و اظهار کرد: اقدامات انجام شده بهترین روش در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و فرصت مغتنمی برای ارتباط معنوی مردم با بقاع متبرکه در این ایام بوده است.

وی افزود: از اقدامات مهمی که به‌منظور مقابله با انتشار این بیماری در سراسر کشور انجام گرفت، تعطیلی اجتماعات اعم از مذهبی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... بود که این اداره‌کل نیز پس از تعطیلی حرم امام رضا(ع) اقدام به تعطیل کردن بقاع متبرکه با هدف حفظ سلامت مردم استان کرد.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: ارتباط معنوی مردم با امامزادگان همیشه برقرار بوده و ما معتقدیم بقاع متبرکه از نظر معنوی تعطیل نیست بدین منظور برای این مهم توسل خانگی از سوی این اداره‌کل در بقاع متبرکه از تمهیداتی است که در ماه شعبان اندیشیده شده است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به درپیش بودن جشن نیمه شعبان، اظهار کرد: هرسال جشن نیمه شعبان با شور و اشتیاق خاصی برگزار شده و بقاع متبرکه پرچمدار این برنامه بوده‌اند، امسال به دلیل شرایط خاص که مانع از اجتماعات و جشن‌های مردمی است این جشن به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: به همین مناسبت توسل خانگی و برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) با عنوان ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» در بقاع متبرکه شاخص استان ویژه بقعه امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان به‌صورت مجازی پخش و از شبکه استانی زاگرس و البته بدون حضور مردم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام صالحی در پایان افزود: خدواند به برکت ماه شعبان و موالید آن و ماه رمضان عنایتی فرماید تا این بیماری از کشور ما و تمامی کشورهای جهان رفع شود.

انتهای پیام
captcha