رمضانی متفاوت با «مواسات و همدلی»
کد خبر: 3893963
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

رمضانی متفاوت با «مواسات و همدلی»

ماه رمضان امسال با همدلی و مواسات در جامعه بیشتر جلوه می‌کند، همدلی و مواساتی که ما را در دستگیری و گره‌گشایی از آسیب‌دیده و نیازمندی شریک و همراه می‌کند.

ماه خیر و برکت، ماه نزول رحمت، ماه میهمانی و ضیافت الهی و ماه مهربانی و همدلی بار دیگر ما را به فضایی معنوی و غیر قابل وصفی می‌کشاند که آکنده از عشق به خدا و دنیایی از صفا و صمیمیت است و هر لحظه شمیم شکوفه‌های مناجات و بندگی را به مشام می‌رساند.

ماهی که امسال آن را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بخاطر تأثیر شرایط ایجاد شده از کرونا در جامعه آغاز کردیم که به طبع آن بسیاری کسب‌وکارهایشان متأثر از شرایط موجود قرار گرفته و معیشتان به خطر افتاده است به همین دلیل توان تآمین نیازهای اولیه خود را ندارند، بر این اساس درخصوص «طرح مواسات» با مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت‌وگو کردیم که در ذیل آمده است.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، درخصوص فضائل ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماه عبادت است و عبادتی خالصانه‌تر از خدمت‌رسانی به مردم در ماه مبارک رمضان نیست.

وی با اشاره به شرایط ایجاد شده در جامعه حاصل از کرونا، خدمت به مردم را عین عبادت در این شرایط دانست و افزود: کرونا شرایطی را ایجاد کرده است که بسیاری از کسب‌وکارها را تحت تأثیر قرار داده و بسیاری توانایی معیشت خود را از دست داده و معیشتشان به خطر افتاده است؛ بنابراین باید با حفظ حرمت از این افراد دستگیری کرد.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: رمضان ماه خیر، برکت و رحمت الهی است و انجام هر کار خیری در این ماه ثواب مضاعفی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه به ضرورت انجام فعالیت‌های خیرخواهانه در این ماه اشاره کرد و افزود: رمضان ماه نزول رحمت است و انجام کار خیر سبب نزول رحمت و محبت الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اجرای طرح «مواسات» ویژه ایام ماه رمضان با تأکید بر توجه به عبادت‌های خالصانه و خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: خدمت به مردم در این شرایط عین عبادت و در مواقعی بالاتر از آن است.

وی بیان کرد: امسال و در آستانه ماه نزول رحمت و برکت برای کمک و دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان از شرایط فعلی جامعه با همکاری خیران و نیکوکاران نسبت به تهیه بسته‌های معیشتی اقدام شده که همت مردم متدین در این عرصه ستودنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب رزمایش معیشتی شکل گرفت و در این راستا همه باید همکاری و تلاش کنند و بسیاری که نتوانستند در این رزمایش شرکت کنند اگر دارای توان مالی هستند باید به اقوام و بستگان خود که از شیوع کرونا دچار مشکل درآمد شده‌اند کمک کنند تا در این ماه به آنان سخت نگذرد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های رمضان سال‌های گذشته در مساجد و منازل سفره‌های افطار پهن بود اما امسال به سبب شیوع کرونا این امر ممکن نیست، گفت: امسال می‌توان در قالب بسته‌های معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان سفره‌های افطارمان را به خانه‌ها ببریم. یادمان باشد کلاس درس رمضان رحمت و مغفرت است پس بیایم آموخته‌های خود از این کلاس درس را در امتحان یاری و کمک به نیازمندان با نمره قبولی به پایان ببریم و کمک کنیم تا هر هموطن که مشکل معیشتی پیدا کرده در این ماه احساس تلخی نکند.

انتهای پیام
captcha