فعالیت هزار مبلغ کرمانشاهی در دهه اول محرم
کد خبر: 3923532
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

فعالیت هزار مبلغ کرمانشاهی در دهه اول محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در دهه نخست محرم ۱۴۴۲ هجری قمری هزار مبلغ به فعالیت تبلیغی در مناطق مختلف استان پرداختند.

فعالیت هزار مبلغ کرمانشاهی در دهه اول محرم

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به وضعیت ناشی از کرونا و همچنین لزوم برپا شدن مراسم عزاداری‌های ماه محرم و صفر براساس پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: دشمنان و بسیاری از فرصت‌طلبان داخلی نتوانستند خللی در عزاداری دهه نخست محرم ایجاد کنند و امسال دیدیم که فعالیت هیئت‌های مذهبی الگویی از قانون‌مداری و بصیرت بود.

وی افزود: بسیاری با بهانه‌های مختلف از جمله در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب هیئت‌های مذهبی و نشان دادن آنکه هیئت‌ها در این زمینه نمی‌توانند در این ایام موفق عمل کنند می‌خواستند در برگزاری عزاداری‌های این ایام خلل ایجاد کنند که دیدیم و در صحنه عمل مشاهده کردیم که هیئت‌های مذهبی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی الگو بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: امسال با رهنمود‌های مقام معظم رهبری عزاداری‌ها میدان تجلی محبت و نوع دوستی حسینیان بود. چه در عرصه رعایت موازین بهداشتی و چه در میدان کمک‌های مؤمنانه هیئت‌های مذهبی خوش درخشیدند.

وی بیان کرد: عزاداران حسینی در نقاط مختلف ایران اسلامی امسال ثابت کردند که در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و عمل به توصیه‌های بهداشتی مقیدتر از دیگران هستند.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: امسال دشمنان به بهانه شرایط ناشی از کرونا قصد تخریب چهره عزاداران راستین حسینی را داشتند که با رهنمود‌های مقام معظم رهبری در عمل کردن صحیح به توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا در نحوه و شیوه برپایی عزاداری‌ها نقشه‌های شوم آن‌ها نقش برآب شد.

این مسئول درخصوص برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در ایام عزاداری‌های دهه اول محرم، خاطر نشان کرد: به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی امسال بیش از هزار مکان برای برگزاری عزاداری مناسب به هیئت‌های عزاداری معرفی شد.

وی به فعالیت روحانیون تبلیغی استان در ایام محرم نیز اشاره و اظهار کرد: در این ایام بیش از هزار مبلغ و مبلغه به فعالیت پرداختند که بیشترین تلاش مبلغان بر مبنای کیفی‌سازی برنامه‌های محرم بود.

حجت‌الاسلام احمدی به برگزاری نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف استان نیز اشاره کرد و افزود: امسال بیش از ۵۰۰ بازدید از نحوه عزاداری‌های استان انجام شد و بیشترین نظارت و کنترل بر نحوه صحیح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گرفت.

وی در پایان تأکید کرد: نحوه برپایی عزاداری‌های محرم امسال با توجه کامل به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پاسخی قاطع به کسانی بود که تلاش در به تعطیلی کشاندن عزاداری‌های سیدالشهدا(ع) را داشتند.

انتهای پیام
captcha