برگزاری پویش ملی قرآنی «امت واحده»
کد خبر: 3931952
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

برگزاری پویش ملی قرآنی «امت واحده»

همزمان با هفته وحدت پویش ملی قرآنی «امت واحده» به همت اداره امور قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار می‌شود.

مهدی عبدالمالکی، معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از برگزاری پویش ملی قرآنی «امت واحده» به همت اداره امور قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این پویش به ‌مناسبت هفته وحدت و در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آیات ۳۲ و ۳۳ سوره توبه «یُریدونَ اَن یُطفِؤا نورَ اللهِ بِاَفواهِهِم وَ یَأبَی اللهُ اِلّاِّ اَن یُتِمَّ نورَه وَ لَوکَرِهَ الکـّْفِرونَ * هُوَالَّذیِّ اَرسَلَ رَسولَه{ بِالهُدیّْ وَ دینِ الحَقِّ لِیُظهِرَه{ عَلَی الدّینِ کُلِّه؛ وَ لَوکَرِهَ المُشرِکونَ»، افزود: برای اولین‌بار نیست که در قلب اروپا اهانت و هتاکی به ساحت نبی رحمت به بهانه آزادی انجام می‌شود و این نقطه پایان ابراز خصومت دشمنان اسلام به مسلمانان جهان نخواهد بود؛ هرچند این امر خود نشانه‌ای از باطن ناپاک انسان‌های شیطان‌صفت را به دنیا نشان داد.

عبدالمالکی با پرداختن به برگزاری پویش ملی قرآنی با محوریت آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران، تصریح کرد: قاریان کلام وحی با تلاوت تحقیق آیه یاد شده می‌توانند در این پویش ملی شرکت کنند. این پویش در دو رده سنی زیر و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود و به نفرات برتر جوایزی «نفر اول یک میلیون تومان، نفر دوم ۷۰۰ هزار تومان، نفر سوم ۶۰۰ هزار تومان و به نفرات چهارم و پنجم ۵۰۰ هزار تومان» اهداء خواهد شد.

وی با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار تا ۱۳ آبان‌ماه، اظهار کرد: علاقه‌مندان به حضور در این پویش ملی می‌توانند تلاوت خود را با #پویش _قرآنی _امت _واحده و آی دی @gahvaretamadon در صفحه اینستاگرام خود بارگذاری و منتشر کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دایرکت آدرس اینستاگرام @seyedmohsenmousaviyekta مراجعه کنند.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه در پایان بر تبیین حقایق قرآنی در قالب آموزش تأکید کرد و گفت: بر جان نشاندن آموزه‌های قرآنی و نشر گسترده ندای ربانی برای هدایت جامعه بشری بیش از پیش نیاز است و باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و در این صورت شاهد تحقق وعده حق که دست الهی که «فَوقَ أیدیهم» خواهیم بود و زمینه جهانی شدن حکومت اسلام و حاکمیت قرآن فراهم می‌شود.

انتهای پیام
captcha