طرح ملی «نهضت پیشرفت بانوان» در کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 3936626
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

طرح ملی «نهضت پیشرفت بانوان» در کرمانشاه برگزار می‌شود

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی کرمانشاه از اجرای طرح ملی نهضت پیشرفت بانوان در استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای تقویت و ایجاد ظرفیت‌های عظیم فرهنگی در حوزه بانوان برنامه‌ریزی شده است.

افسانه تیرانداز، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از برگزاری طرح ملی «نهضت پیشرفت بانوان» در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای تقویت و ایجاد ظرفیت‌های عظیم فرهنگی در حوزه بانوان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در نظر دارد در بخش‌های متعدد فعالیت‌های خود را از طریق ظرفیت‌های مردمی و عمومی با حمایت از قشر بانوان برنامه‌ریزی کند، افزود: بیشترین محور مشارکت در حوزه بانوان در این طرح فرهنگ‌مدار است. هدف از محور پژوهش محتوایی مشارکت در تولید محتوای فکری و اندیشه‌ورزی است و در این محور تحلیل‌های کلان و موضوعی، شناسایی مسائل منطقه‌ای، بومی و طراحی فرهنگی انجام می‌شود.

تیرانداز تصریح کرد: این طرح در بخش محور تربیتی مشارکت در راه‌اندازی مجموعه‌های تربیتی و آموزشی شامل مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی مدرسه و مهد قرآنی در نظر دارد.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی منجر به ارتقاء هویت‌های اجتماعی و اصیل و حل آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و در محور تبیین تبلیغی این طرح تلاش بر مشارکت در سازمان‌دهی به تبلیغات مردمی در جامعه مبلغان مذهبی، توانمندسازی، حمایت و نظارت مردمی بر کیفیت فعالیت‌های انجام شده مورد نظر است.

وی به نقش مؤثر بانوان در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: تأثیرگذاری بانوان در خانواده و اجتماع فراوان است و باتوجه به توانمندی این قشر در محورهای مشارکتی می‌توان به تشکیل محورهای مشارکتی مجموعه‌ای از تبلیغ مردمی در قالب‌های مختلف را تشکیل داد.

تیرانداز در پایان با اشاره به فراخوان همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی در طرح ملی نهضت پیشرفت بانوان، گفت: علاقه‌مندان برای فعالیت در این حوزه برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پیشرفت یاران به آدرس www.pishraftyaran.ir مراجعه کنند و یا با امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha