کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زائران امام حسین(ع) بوده است
کد خبر: 3948476
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زائران امام حسین(ع) بوده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در اربعین سال گذشته، گفت: کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زائران امام حسین(ع) بوده و به بهترین شکل ممکن پذیرای آن‌ها بوده است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز، ۲۹ دی‌ماه در جلسه قرارگاه اربعین که در پایانه مرزی خسروی با حضور سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا برگزار شد، با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زائران امام حسین(ع) بوده و به بهترین شکل ممکن پذیرای آن‌ها بوده است، اظهار کرد: پس از مدت‌ها در مراسم اربعین سال گذشته مرز خسروی به روی عاشقان امام حسین(ع) باز شد و زائران زیادی از این مرز عازم کربلای معلی و عتبات عالیات شدند.

وی با اشاره به حضور شبانه‌روزی پلیس و دیگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و همکاری بسیار خوب ادارات درخصوص پذیرایی از زائران، افزود: در ایام اربعین سال گذشته زائران در نهایت امنیت و احترام به سفر معنوی اربعین حسینی اعزام و به کشور بازگشتند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در مراسم اربعین سال گذشته، کرمانشاه علاوه بر آنکه میزبان زائرانی بود که از مرز خسروی به کربلا سفر کردند، پذیرای ۸۰ درصد زائرانی بود که مرز مهران در استان ایلام را در سامانه سماح انتخاب کرده بودند.

سردار جاویدان با ابراز تأسف از اینکه امسال به سبب شیوع کرونا سفر معنوی اربعین لغو شد، تصریح کرد: با این حال آمادگی از سوی کرمانشاه وجود دارد تا برای اربعین سال آینده درصورت فراهم بودن شرایط پذیرای تعداد بسیار بیشتری از زائران باشد.

وی میزبانی از زائران امام حسین(ع) را افتخار بزرگی برای مردم کرمانشاه و نیروی انتظامی برشمرد و افزود: برای رفاه حال زائران و سفر ایمن آنان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

انتهای پیام
captcha