اخبار کذب نقش بارزی در برهم زدن امنیت جامعه دارد
کد خبر: 3956989
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

اخبار کذب نقش بارزی در برهم زدن امنیت جامعه دارد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: با افرادی که قصد دارند با شایعه‌سازی امنیت جامعه را برهم زنند برخورد می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، امروز، ۱۱ اسفندماه در نشستی با اشاره به تأثیر شایعه‌سازی در برهم زدن امنیت جامعه، اظهار کرد: شکل‌گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب یکی از مسائل و آسیب‌هایی است که نقش بارزی در برهم زدن امنیت جامعه دارد.

وی با اشاره به شایعه‌سازی طی یک سال گذشته درباره شیوع بیماری کرونا، افزود: شایعه‌سازی ضمن تشدید بحران رخ‌داده از مدیریت صحیح بیماری جلوگیری می‌کند.

کرمی تصریح کرد: در راستای یاد شده، در همان ماه‌های ابتدایی شیوع این بیماری، کارگروه ویژه مقابله با شایعه‌سازان فضای مجازی با محوریت شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه را در دستور کار قرار دادیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: این کارگروه طی ماه‌های گذشته ضمن رصد و پایش مستمر فضای مجازی با مشاهده هرگونه موارد محتوایی شامل فیلم، خبر و عکس‌هایی که حاوی مطالب شایعه و کذب به قصد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه بود، به شناسایی عاملین انتشار آن شایعات اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: پس از شناسایی عوامل شایعه‌ساز در گام نخست با ارسال پیامک و یا دعوت حسب مورد توجیه، تذکر و اخطار داده می‌شود و چنانچه متعاقباً با رصد‌های میدانی مشخص شود این افراد به رفتار‌های غیرقانونی خود با اصرار ادامه می‌دهند، با مستندسازی و گردآوری ادله، احضار و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون افراد متعددی در این زمینه شناسایی و اقدامات قانونی درخصوص آن‌ها لحاظ شده است.

کرمی افزود: در ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا، اخبار جعلی و شایعات بسیاری در رابطه با بیماری کرونا مطرح بود که خوشبختانه با اقداماتی که در دستور کار قرار دادیم این موضوع در حال حاضر تا حدودی کمرنگ‌تر شده است.

انتهای پیام
captcha