دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش نرخ بی‌حجابی پای کار باشند
کد خبر: 3958402
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش نرخ بی‌حجابی پای کار باشند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌های حوزه فرهنگ برای کاهش نرخ بی‌حجابی باید پای کار باشند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه امروز، ۱۸ اسفندماه با اشاره به اجرای طرح «مقابله با کشف حجاب در خودرو» در نشستی، اظهار کرد: کشف حجاب و عادی‌سازی بی‌حجابی در جامعه اقدامی خلاف ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه و خلاف قانون است.

وی افزود: با توجه به اینکه قانونگذار عدم رعایت حدود حجاب اسلامی و کشف حجاب در خودرو را موجب جریمه و مجازات می‌داند، افزود: اجرای این طرح توسط نیروی انتظامی مورد حمایت دستگاه قضائی قرار دارد.

کرمی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید به وظایف قانونی خود برای برخورد با ناهنجاری‌ها عمل کند و در صورتی که عدم رعایت حجاب و عفاف در یک خودرو برای اولین‌بار انجام شود پلیس صرفاً پیام هشدار برای مالک خودرو ارسال می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: با تکرار این عمل برای بار دوم توجیه و اخذ تعهد از مالک در دستور کار قرار خواهد گرفت و با تکرار آن برای بار سوم توقف خودرو را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: اگر این عمل برای بار چهارم تکرار شود، علاوه بر توقف خودرو، مالک با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

کرمی با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش نرخ بی‌حجابی باید پای کار باشند، افزود: در کنار برخورد قانونی باید اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به اهداف اجرای طرح، گفت: علت اجرای طرح صیانت از عفاف و حجاب در خودرو‌ها حفظ نظم جامعه و رعایت نظم عمومی است.

انتهای پیام
captcha