حمایت نظام از مردم آسیب‌دیده کرمانشاه بسیار خوب بوده است
کد خبر: 3963403
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

حمایت نظام از مردم آسیب‌دیده کرمانشاه بسیار خوب بوده است

امام جمعه هرسین با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته برای کمک به مردم کرمانشاه، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در ساماندهی ارائه خدمات به مردم زلزله‌زده کرمانشاه را بسیار خوب دانست و گفت: در حادثه زلزله کرمانشاه یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر و حمایت‌های بسیار خوب نظام در این منطقه رخ داده است.

حجت‌الاسلام محمدحسین اجرایی، امام جمعه هرسین در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به خسارت‌های زلزله سال ۹۶ در استان کرمانشاه و اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: این زلزله بیش از ۷ ریشتر بود که حدود ۱۰ هزار نفر از مردم شرایط بسیار وخیم پیدا کردند و با خسارت‌های وارده شده به منازلشان آواره شدند.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای کمک به مردم این منطقه، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در ساماندهی ارائه خدمات به مردم زلزله‌زده کرمانشاه را ستود و افزود: در حادثه زلزله کرمانشاه یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر در دنیا اتفاق افتاد که در فاصله کم، نظام اسلامی به این خوبی عمل کرد و توانست بخش زیادی از مردم آسیب‌دیده را در چتر حمایتی خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام اجرایی با اشاره به وضعیت خسارات وارده به خانه‌های مردم در منطقه کرمانشاه، تصریح کرد: ۱۰۵ هزار خانه شهری و روستایی در این حادثه آسیب جدی دیده بودند، ۱۰ هزار نفر از مردم چادرنشین و کانکس نشین شدند که دولت با تأکید مقام معظم رهبری به این مسأله ورود پیدا کرد و ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های مردمی بسیج نیز کمک‌های شایان توجهی در این زمینه داشتند.

امام جمعه هرسین از بازسازی بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی به‌طور کامل در مدت کوتاه در منطقه کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد حدود سی هزار واحد مسکونی در شهر‌ها قرار داشت که با وجود انتقاد در زمینه‌های مختلف به دولت فعلی، امام تأکیدات رهبر معظم انقلاب و حضور ایشان در این استان و مطالبه‌گری رهبری معظم هم اینک پس از گذشت حدود سه سال از آن زلزله، بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های محروم این استان پنجاه سال جلو افتاد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به کرند، گفت: مردم این منطقه شاید از مردم شیعه کم باشند، ولی هیچ نگاه تفکیکی نکرده است و جلوه‌های زیبایی در بین اهل تسنن و مسیحیت به نمایش گذاشته است که نه دشمن توانست سوءاستفاده کند و نه کسی از بدخواهان داخل توانست خدشه‌ای به این خدمت وارد کند.

حجت‌الاسلام اجرایی کمبود‌هایی را که در این منطقه وجود دارد مد نظر قرار داد و اظهار کرد: با وجود تمام کمبودها، اما عملکرد نظام اسلامی را بسیار مثبت می‌دانیم.

انتهای پیام
captcha