۱۵۰۰ زندانی کرمانشاهی در وضعیت قرمز کرونایی و ماه رمضان به مرخصی رفتند
کد خبر: 3971887
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

۱۵۰۰ زندانی کرمانشاهی در وضعیت قرمز کرونایی و ماه رمضان به مرخصی رفتند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: ۱۵۰۰ زندانی در این استان در وضعیت قرمز کرونایی و ماه مبارک رمضان به مرخصی رفتند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه امروز ۲۶ اردیبهشت در نشستی با اشاره به استفاده ۱۵۰۰ زندانی کرمانشاهی از مرخصی ویژه وضعیت قرمز کرونایی و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: هر چند تعداد زندانیان از ظرفیت زندان‌ها بیشتر است، اما در مقایسه با سال‌های گذشته و با توجه به افزایش ورودی پرونده‌ها و جرم، تعداد زندانیان تقریباً افزایشی نداشته که این موفقیت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در زندان‌های استان، افزود: برای تمام زندانیان تازه وارد قرنطینه اعمال شده و تاکنون در مجموع ۲۰ تا ۳۰ نفر از زندانیان این استان به کرونا مبتلا شدند که مربوط به زندانیان تازه وارد بوده که قبل از ورود به زندان قرنطینه شده و پس از بهبودی به زندان ورود کردند.

کرمی تصریح کرد: هیچ‌گونه مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های این استان مشاهده نشده و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میزان تردد زندانیان به شعب دادسرا کاهش پیدا کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه دادرسی الکترونیکی در استان کرمانشاه راه اندازی شده، بنابراین در تمامی شعبات قضات می‌توانند به صورت مستقیم و به شکل الکترونیک با زندان‌ها ارتباط برقرار کنند و سؤالات خود را از زندانی پرسیده و زندانی دفاع خود را انجام دهد.

وی اظهار کرد: این مسأله در راستای حفظ سلامت بیشتر زندانیان و کاهش تردد آن‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha