کسب مهارت مهم‌تر از مدرک است / با پشت میزنشینی کار‌ها درست نمی‌شود
کد خبر: 3986040
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

کسب مهارت مهم‌تر از مدرک است / با پشت میزنشینی کار‌ها درست نمی‌شود

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز داشتن مهارت مهم‌تر از مدرک برای جوانان است، گفت: همه کار‌ها نباید در پشت میزنشینی تعریف شود، جوانان باید به سمت کار‌های فنی و حرفه‌ای تمایل نشان دهند که سریع و آسان جذب بازار کار شوند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه امروز، ۲ مردادماه در دیدار با مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان به‌ مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، اظهار کرد: ظرفیت‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم کشور را بسازیم، افزود: اگر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای مردم به ویژه جوانان جا بیافتد مشکل بیکاری حل خواهد شد، لذا باید اطلاع‌رسانی دقیق و جامع در این حوزه انجام شود تا خانواده‌ها در جریان این آمورش‌ها قرار گیرند.

آیت‌الله علما به موضع پشت میزنشیتی اشاره و اظهار کرد: با پشت میزنشینی کار‌ها درست نمی‌شود و باید فرهنگ‌سازی کنیم تا دیدگاه جوانان و خانواده‌ها پیرامون کار و بیکاری عوض شود.

وی تصریح کرد: همه کار‌ها نباید در پشت میزنشینی تعریف شود، جوانان باید به سمت کار‌های فنی و حرفه‌ای تمایل نشان دهند که سریع و آسان جذب بازار کار شوند.

امام‌جمعه کرمانشاه به مدرک‌گرایی نیز اشاره و بیان کرد: امروز مدارک نظری کاربردی ندارد، نباید دنبال مدرک رفت، زیرا مدرک‌های دانشگاهی زیاد کارایی ندارند، اگر برای مردم تعریف شود و مردم بدانند اینگونه جایگاهی وجود دارد، یقیناً به شکل گسترده‌ای استقبال می‌کنند.

آیت‌الله علما در پایان بیان کرد: اگر بخواهیم مستقل باشیم باید جوانان را به سمت کار‌های پربازده هدایت کنیم.

انتهای پیام
captcha