وبینار‌های اربعین حسینی در کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4000119
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

وبینار‌های اربعین حسینی در کرمانشاه برگزار می‌شود

وبینار‌های اربعین حسینی در کانون‌های مساجد کرمانشاه با موضوعاتی مختلف با عناوینی، چون کارکرد قیام عاشورا و اربعین حسینی در بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری وبینار‌های ویژه اربعین حسینی در کانون‌های مساجد کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌هایی که برای حضور زائران به وجود آمده بر این اساس اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌هایی در این خصوص توسط کانون‌های مساجد استان کرده‌ایم که یکی از آن‌ها برگزاری وبینار‌هایی با موضوع اربعین حسینی است.

وی افزود:پیاده‌روی اربعین نماد همدلی کسانی است که با حضور در این مراسم فرهنگ حسینی را به نمایش می‌گذارند. به دلیل شرایط موجود ناشی از کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده مدیران و اعضای کانون‌های مساجد با پشتیبانی از برنامه‌های ویژه این روز به گرامیداشت آن می‌پردازند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این ایام برگزاری وبینار‌هایی با عناوین قیام عاشورا و اربعین حسینی در بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی، نقش و مقام حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا و نهادینه کردن فرهنگ والای مقاومت و صبر برای بانوان کنونی جامعه و نقش بانون در گسترش فرهنگ اربعین حسینی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در پایان گفت: از دیگر موضوعاتی که سعی شده تا توسط کانون‌های مساجد به آن پرداخته شود شامل، اربعین جلوه اقتدار امت اسلامی، اربعین نماد وحدت عدالتخواهان، اربعین فرصتی برای همگرایی و گفت‌وگوی بین ادیان و مذاهب اسلامی است. در وبینار‌های یاد شده از حضور اساتید حوزه و دانشگاه بهره گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha