اوقاف از اقدامات علمی جوانان حمایت می‌کند
کد خبر: 4006661
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

اوقاف از اقدامات علمی جوانان حمایت می‌کند

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با تأکید بر حمایت این سازمان از اقدامات علمی جوانان، گفت: سازمان اوقاف رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات علمی جوانان، از حالت سنتی و لایه‌های قدیمی خارج و ورود به فاز جدیدی کرده است چرا که معتقد است جوانان با نگاهی علمی و جهادی و با نیازسنجی ورود به عرصه علم و فناوری می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به نیاز و لزوم حمایت از اقدامات علمی جوانان، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه این توان را دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات از بسیاری از طرح‌های علمی و دانش بنیان حمایت کند.

وی افزود: حمایت از طرح‌های علمی جوانان و طرح دانش بنیان زمینه تولید را فراهم می‌کند و امروز سازمان اوقاف در هر زمینه‌ای از تولید تا اشتغال و اجرای نیت واقف کار علمی انجام می‌دهد و این حرکت امروز شتاب بیشتری گرفته است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف کرمانشاه در راستای یاد شده با تفکر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای تغییر مسیر فعالیت‌های این سازمان در استان تلاش می‌کند و بر این معتقد است که امروز علم زمینه‌ساز پیشرفت کشور است.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه نگاه ما در این زمینه حمایت از جوانان و ظرفیت‌های بومی منطقه است، گفت: کار علمی باید اثربخشی داشته باشد و باید بتوان موانع موجود در راه این کار نیز برداشته شود.

وی درخصوص فعالیت‌های اوقاف کرمانشاه در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز، افزود: امروز با یکی از شرکت‌های دانش بنیان در مرحله تنظیم قرارداد در زمینه اصلاح‌نژاد گونه‌هایی از درخت گردو هستیم و حمایت از این دست شرکت‌ها را سودآور و دارای زمینه‌های سود و اشتغالزایی برای استان می‌دانیم و امیدواریم با تلاش به نقطه مورد قبول و نظر برسیم.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تأکید کرد: در شرایط بسیار سخت امروز کشور باید به جوانان این مرز و بوم اعتماد کرد و اداره‌کل اوقاف کرمانشاه با حمایت از جوانان و شرکت‌های دانش بنیان سعی در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر توجه و میدان دادن به جوانان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است، دارد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف سازمان اوقاف حمایت از اقتصاد دانش بنیان است تا از این طرق افرادی که دارای ایده در این زمینه هستند به کارگیری شده و موجب ایجاد تحول در جامعه شوند.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: برای توسعه و پیشرفت استان به دانش‌های بومی توجه ویژه‌ای می‌کنیم و از ظرفیت متخصصان استان در این راستا بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با بیان اینکه سازمان اوقاف با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات علمی جوانان از حالت سنتی و لایه‌های قدیمی خارج و ورود به فاز جدیدی کرده است، اظهار کرد: با حمایت از گروه‌های دانش بنیان در راستای تولید و اجرای طرح‌های بومی در استان قدم برمی‌داریم.

وی در پایان با اشاره به اجرای اهداف این سازمان در مسیر حمایت از علم و جوانان، تأکید کرد: سازمان اوقاف در این مسیر با توجه به توانایی که در اختیار دارد به شیوه جهادی وارد شده و امیداور است تا گام‌های مؤثری در این خصوص به ویژه در استان برداشته شود.

انتهای پیام
captcha