وحدت در دنیای اسلام در حال همه‌گیر شدن است
کد خبر: 4006765
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

وحدت در دنیای اسلام در حال همه‌گیر شدن است

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان از اصول است و این از سخنان خداوند است، گفت: وحدت در دنیای اسلام در حال همه‌گیر شدن است و همه باید سر این سفره بنشینند و این راه نجات است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز، ۲۸ مهرماه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در حسینیه سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه، با بیان اینکه وحدت و اتحاد مسلمانان باید تقویت شود، اظهار کرد: اسلام دین وحدت و یکدلی است و وحدت مسلمانان از اصول است و این از سخنان خداوند است.

وی بیان کرد: قرآن کریم همواره مسلمانان را به تقویت وحدت دعوت کرده و هفته وحدت فرصتی برای یادآوری نقاط اشتراک بین مسلمانان است.

آیت‌الله علما افزود: وحدت در دنیای اسلام درحال همه‌گیر شدن است و همه می‌دانند که باید سر این سفره بنشینند و این راه نجات است و نبود وحدت موجب ضعف امت اسلام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اسلام با فطرت انسان‌ها سروکار دارد و هیچ مکتبی مثل اسلام حرف برای گفتن ندارد، گفت: امام راحل هر چیزی که برخلاف وحدت بود تحمل نمی‌کردند و تمام تلاششان برای حفظ وحدت بود.

وی با بیان اینکه به برکت نظرات مقام معظم رهبری امروز کلمه وحدت در دنیا می‌درخشد، گفت: باید وحدت را حفظ کنیم چرا که وحدت مسلمانان دشمنان را به زانو درمی‌آورد.

آیت‌الله علما تصریح کرد: هفته وحدت فرصتی مغتنم برای نشان دادن انسجام و همبستگی مسلمانان است که باید به نحوی مناسب از آن بهره گرفت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نباید موضوع وحدت تنها به یک هفته منحصر شود، گفت: فداکاری‌ها و مجاهدت اهل‌سنت در راه انقلاب و ایستادگی و مقاومت ما در برابر قدرت‌های بزرگ به برکت وحدت است.

انتهای پیام
captcha