مناطق حاشیه‌نشین از اولویت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه است
کد خبر: 4008151
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

مناطق حاشیه‌نشین از اولویت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به فعالیت گسترده تبلیغی و فرهنگی این سازمان بر اساس کار‌های زیربنایی، گفت: نهاد‌های مختلفی برای رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین تلاش می‌کنند و در این راستا مناطق حاشیه‌ای از اولویت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه است.

حجت‌الاسلام مهدی کارگر، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به ضرورت رسیدگی به مشکلات مناطق حاشیه‌ای و اولویت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی در این مناطق، اظهار کرد: نهاد‌های مختلفی برای حل مشکلات مناطق حاشیه‌ای تلاش می‌کنند و سازمان تبلیغات اسلامی برای رسیدن به این مهم برنامه‌های بسیاری را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی و رفع مشکلات این مناطق از مطالبات مقام معظم رهبری است، افزود: توجه به مناطق حاشیه‌نشین به ویژه در مباحث فرهنگی باید اولویت باشد چرا که مشکلات این مناطق در ابعاد مختلف زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی بوده و توجه به حل آن بسیار حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: در راستای شناسایی و حل مشکلات مناطق حاشیه‌نشین به کار مؤسسات و خانه‌های قرآن و فعالیت پایگاه‌های اجتماعی در این مناطق معتقدیم و امیدواریم با تلاش این سازمان پایگاه‌های فرهنگی و قرآنی بیش از گذشته فعالیت و تلاش در این مناطق داشته باشند چرا که این فعالیت‌ها با استقبال گسترده مردم این مناطق مواجهه است.

حجت‌الاسلام کارگر گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و ساخت تجهیز کتابخانه‌های مذهبی در مناطق محروم و حاشیه‌نشین از موضوعات و برنامه‌هایی است که در استان پیگیری می‌کنیم و امیداوریم به همت مسئولان به انجام برسد.

وی با تأکید براینکه تبلیغات اسلامی باید نقش محوری در مناطق حاشیه‌ای ایفا کند، افزود: نیاز‌های فرهنگی مناطق محروم و حاشیه‌نشین باید تأمین شود و سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا خود را موظف به پیگیری فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق می‌داند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی درست به ارتقای سطح فرهنگی و هنری مناطق حاشیه‌نشین باید بپردازیم و از این طریق بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد.

حجت‌الاسلام کارگر در پایان بیان کرد: زیربنای توسعه فرهنگ با انجام برنامه‌های فرهنگی و حمایت از این فعالیت‌ها دنبال می‌شود که در این راستا باید برنامه‌ریزی گسترده و متنوع داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha