جای طرح سؤال تعیین تکلیف آموزشیاران قبل ۹۲ از وزیر آموزش و پرورش خالی
کد خبر: 4016963
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

جای طرح سؤال تعیین تکلیف آموزشیاران قبل ۹۲ از وزیر آموزش و پرورش خالی

در میان انبوه سؤالات نمایندگان موافق و مخالف که در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که با دستور جلسه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح شد جای یک سؤال که دادخواهی اقشار مظلوم وزارت آموزش و پرورش را می‌توانست به گوش برساند، خالی بود و آن اینکه تکلیف آموزشیاران قبل از ۹۲ به ویژه تک‌دوره این سال چیست و برنامه وزارت متبوع برای آنان چه خواهد بود.

تعیین تکلیف آموزشیاران تکدوره و چند دوره‌ای قبل 92

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که با دستور جلسه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار شد، «یوسف نوری» با ۱۹۴ رأی موافق سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش را به دست گرفت.

در جلسه رأی اعتماد وزیر آموزش و پرورش نمایندگان موافق و مخالف نظرات و سؤالات خود را مطرح کردند، اما نکته‌ای که نظر تعدادی از آموزشیاران سال‌های قبل ۹۲ که به خدمت در سازمان نهضت مشغول بوده‌اند را به خود جلب می‌کند اینکه، چرا نمایندگانی که به صورت شبانه‌‍‌روزی با آنان برای رسیدن به حقوق خود در ارتباط هستند و رایزنی می‌کنند در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که با دستور جلسه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود، حتی یک‌نفر از آنان سؤالاتی را که ذهن بسیاری از آموزش‌دهندگان قبل ۹۲ و تکدوره این سال را به خود مشغول کرده در رابطه با تعیین تکلیف این نیرو‌ها را مطرح نکرد.

در این رابطه علی مددی، معاون مدیرکل و منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور به خبرنگار ایکنا کرمانشاه، گفت: موضوع به آن اشاره شده نکته‌ای قابل تأمل و خوب است، اما باید به شما بگوییم که در خصوص نیرو‌های قبل ۹۲ شامل بر (چند دوره و تکدوره) این سال شیوه‌نامه‌ای تنظیم و به ادارات استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه فضای همکاری با استان‌ها فراهم شده، افزود: در شیوه‌نامه ابلاغی به ویژه برای نیرو‌های قطع رابطه قبل ۹۲ وقت گذاشتیم و شیوه‌نامه‌ای تنظیم شد که براساس بند ۲، ماده ۳ شیوه‌نامه ۳۳۴ مورخ ۱۴۰۰/۸/۱۶ به استان‌ها اجازه داده شده تا آموزشیارانی که دارای سابقه همکاری با این سازمان بوده‌اند در صورت نیاز فعال و بکارگیری شوند.

مددی تصریح کرد: با بند یاد شده هم آموزش‌دهندگان قبل ۹۲ و هم آموزش‌دهندگان بعد ۹۲ مشمول خواهند شد.

معاون مدیرکل و منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تأکید کرد: براساس بند یاد شده بستر و زمینه فعالیت دوباره آموزش‌دهندگان تکدوره و چنددوره در استان‌ها فراهم شده و اینک استان‌ها باید سازوکار ایجاد کرده و زمینه بکارگیری آموزش‌دهندگان براساس «حجم ابلاغی» را فراهم کنند.

مددی با بیان اینکه سیاست مدیران سوادآموزی استان‌ها است که در این خصوص برنامه‌ریزی کنند، افزود: تلاش مجموعه سازمان بر این بوده که مشکلات به شیوه کلی حل شود.

وی در پایان تصریح کرد: راهنمای شیوه‌نامه ابلاغی به موضوع همکاری برای فعالیت آموزش‌دهندگان قطع همکاری قبل و بعد ۹۲ (تکدوره و چند دوره‌ای) پرداخته و بر این اساس بکارگیری آنان امکان‌پذیر است.

این چندمین گفت‌وگو و گزارش ایکنا کرمانشاه است که به موضوع نیرو‌های آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی قبل ۹۲ و تکدوره این سال می‌پردازد که با تلاش‌های انجام گرفته منجر به ابلاغ شیوه‌نامه برای رفع مشکلات آموزش‌دهندگان این سال شد که امیدواریم با پیگیری به نتیجه مدنظر که همان بکارگیری و فعال شدن آموزش‌دهندگان قطع همکاری و غیرفعال قبل ۹۲ است، منجر شود.

انتهای پیام
captcha