کارگاه آموزشی «رشد جمعیت و فرزندآوری» در کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 4021167
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

کارگاه آموزشی «رشد جمعیت و فرزندآوری» در کرمانشاه برگزار شد

کارگاه آموزشی «رشد جمعیت و فرزندآوری» با حضور روحانیون مستقر در بقاع متبرکه و مبلغین و ائمه جماعات استان در مجتمع آل‌آقا استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی اوقاف کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، کارگاه آموزشی «رشد جمعیت و فرزندآوری» با حضور روحانیون مستقر در بقاع متبرکه و مبلغین و ائمه جماعات استان امروز، ۲۴ آذرماه در مجتمع آل‌آقا کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه آموزشی حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه فرزندآوری را از ضروریات دین اسلام و نیاز جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: تک فرزندی از دیدگاه علوم اجتماعی آسیب‌های غیر قابل جبرانی را برای خانواده و جامعه ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات بسیاری از فرزندان با تعابیری، چون مایه خوشبختی و پاداش اخروی و رحمت الهی یاد شده، افزود: از بین رفتن نسل و سالمندی جمعیت و کاهش تولید و ضعف اقتدار از پیامد‌های شیوع تک فرزندی در جامعه است.

حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: اسلام با تک فرزندی مخالف است و مسلمانان را با رعایت شرایطی دعوت به ازدیاد نسل می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از روحانیون و مبلغان مستقر در بقاع متبرکه خواست تا جامعه را تشویق به فرزندآوری کنند و گفت: امروز باید نگران موضوع جمعیت باشیم و روحانیون و طلاب نقش مؤثری در اقناع جامعه نسبت به رشد جمعیت دارند.

وی در پایان تأکید کرد: می‌توان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مسیر رشد جمعیت بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha