بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سایه تقویت نهاد خانواده کاهش می‌یابد
کد خبر: 4038825
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سایه تقویت نهاد خانواده کاهش می‌یابد

مددکار انجمن حمایت از زندانیان کرمانشاه با اشاره به لزوم توجه مسئولین به موضوع تقویت نهاد خانواده، بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در سایه تقویت نهاد خانواده کاهش می‌یابد چرا که خانواده نهاد اجتماعی اثرگذاری است.

احسان کریمی انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه

احسان کریمی، مددکار انجمن حمایت از زندانیان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به ضرورت‌های توجه مسئولین به موضوع تقویت نهاد خانواده، اظهار کرد: خانواده هسته مهم تاب‌آوری در جامعه است و این نهاد اصلی‌ترین بنیان اجتماعی است که نقش مؤثری در توسعه کشور ایفا می‌کند که با تقویت آن می‌توان به تقویت نهاد‌های اجتماعی منجر شد.

وی با اشاره به اینکه با نگاه به آموزه‌های دینی و اسلامی می‌توان به جایگاه و اهمیت خانواده دست یافت، افزود: تضعیف نهاد خانواده موجب لطمات و آسیب‌های زیادی به اعضای خانواده می‌شود چرا که خانواده رکن مهمی در جامعه اسلامی است.

کریمی با بیان اینکه در جوامع غربی به واسطه تضعیف نهاد خانواده با بحران‌های اجتماعی و روانی بسیاری مواجه هستند، گفت: اگر در جامعه ما نیز به این مهم بی‌تفاوت باشیم جامعه ما نیز به سرنوشت جوامع غربی دچار خواهد شد و اگر نهاد‌های سیاستگذار و اجرایی متولی برای حل نظام مسائل خانواده چاره‌اندیشی نکنند با آسیب‌های بسیاری مواجه خواهیم شد.

مددکار انجمن حمایت از زندانیان کرمانشاه بیان کرد: خانواده مهم‌ترین نهاد پایه‌گذار امنیت، سلامت و لازمه پیشرفت همه جانبه کشور است که نقش آن در فرهنگسازی و اصلاح بهبود فرهنگی جامعه بی‌بدیل است.

وی تصریح کرد: جایگاه خانواده بسیار مهم است چنانچه یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری اهمیت دادن به بحث خانواده محوری است و در این راستا یکی از رسالت‌های مهم مسئولان کشور تقویت نهاد خانواده است.

کریمی اظهار کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی و تقویت نهاد خانواده باید دغدغه همگان به ویژه مسئولان باشد چرا که این امر نیاز اساسی در جامعه امروز است.

وی با اشاره به اینکه خانواده در تمامی عرصه‌ها و ابعاد تحول تربیتی، اخلاقی، دانشی و آموزشی نقش محوری دارد، گفت: خانواده سالم محور جامعه سالم است و موجب پیشرفت جوامع خواهد شد.

مددکار انجمن حمایت از زندانیان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: سلامت اجتماع در گروی خانواده سالم است و این امر چارچوب امن جامعه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha