ویژگی انسان‌هایی که در برابر مشکلات زندگی آرام هستند
کد خبر: 4041405
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

ویژگی انسان‌هایی که در برابر مشکلات زندگی آرام هستند

مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه گفت: انسان‌ها در دایره‌ای به نام «منطقه راحتی» قرار دارند و انسانی که دارای دایره راحتی بزرگی است در مقابل مسائل زندگی بسیار آرام و روحیه عالی دارد بر این اساس چنین انسان‌هایی هرگز نگران نمی‌شوند و از زندگی خود بیشتر لذت می‌برند.

احسان کریمی مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه

احسان کریمی، مددکار انجمن حمایت از زندانیان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اینکه صبر و استقامت در مقابله با مشکلات به انسان کمک خواهد کرد تا تحمل رنج و سختی بر او آسان گردد، اظهار کرد: انسان در دایره‌ای به نام «منطقه راحتی» قرار دارد و این منطقه دایره بزرگی را مشخص کرده است و بزرگی آن بستگی به ظرفیت انسان دارد و هر چه این منطقه بزرگتر باشد، انسان بیشتر از زندگی خود لذت خواهد برد.

وی به توضیحی درخصوص «دایره راحتی» پرداخت و افزود: اگر اتفاقی برای انسان رخ دهد در داخل این دایره قرار بگیرد، در آن صورت آن اتفاق و رخ‌داد مانع از تأثیرات ناگوار بر انسان خواهد شد، اما اگر اتفاقی برای انسان خارج از این دایره رخ دهد آنگاه به عنوان یک مشکل و مسئله برای او تلقی می‌شود و امکان دارد روحیه خود را ببازد و این موضوع به مشکلاتی ناخوشایند در زندگی او مبدل می‌شود.

کریمی تصریح کرد: انسان‌هایی که دارای دایره راحتی بزرگی هستند در برابر مشکلات زندگی آرام‌تری دارند و روحیه عالی آنان موجب می‌شود تا نگران نباشند و از زندگی خود لذت بیشتری می‌برند.

این مددکار اجتماعی گفت: انسان هر چه بیشتر با مسائل و مشکلات زندگی مواجه شود و این مشکلات را با صبر و تحمل حل کند دایره راحتی او بزرگتر می‌شود چرا که مشکلات باعث خواهد شد تا انسان بتواند با صبر و تحمل با آن‌ها برخورد کرده و ظرفیت و «منطقه راحتی» خود را افزایش دهد و از نگرانی‌های ناخوشایند خود را رها کند.

وی با اشاره به آیه ۱۵۵ سوره مبارکه بقره «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ؛ والبته شما را به سختی‌ها، چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم و بشارت و مژده آسایش از آن سختی‌ها، برای صابران است»، بیان کرد: صبر در برابر مشکلات موجب می‌شود تا تحمل آن‌ها بر ما آسان شده و از سختی‌های زندگی رنجیده نشویم.

کریمی به آیه ۱۵۳ سوره مبارکه بقره «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛‌ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود صبر و مقاومت پیشه کنید و به ذکر خدا و نماز توسل جویید که خدا یاور صابران است»، اشاره کرد و افزود: خدا در این آیه قرآن صریحاً به صابران وعده داده است که به آنان کمک می‌کند تا در برابر مشکلات دچار ناامیدی و مشکل نشوند.

وی پایداری و صبر در برابر مشکلات را عاملی برای کاهش غم و اندوه انسان‌ها دانست و اظهار کرد: به تعبیر حضرت علی(ع) «بِالصَبرِ تَحُفٌ المِحنَهِ؛ به وسیله صبر، اندوه و ناراحتی کاهش و تخفیف می‌یابد» براین اساس کسی که صبر نداشته باشد در برابر مشکلات فروخواهد ریخت.

این مددکار اجتماعی در پایان تأکید کرد: در برابر مشکلات زندگی باید صبور بود و استقامت کرد چرا که از مشکلات گریزی نیست و اگر صبور نباشیم نگرانی بخشی از وجود ما خواهد شد و از آن رهایی نمی‌یابیم.

انتهای پیام
captcha