فرهنگ منفی‌بافی و منفی‌نگری روابط افراد را دچار مشکلات فراوان می‌کند
کد خبر: 4041697
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

فرهنگ منفی‌بافی و منفی‌نگری روابط افراد را دچار مشکلات فراوان می‌کند

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خامنه‌ای کرمانشاه با تأکید بر لزوم پرداختن به نیکی‌ها و خوبی‌های دیگران، گفت: جای تأسف است که امروز بسیاری از مردم غالباً از عیب و ایراد و نقاط ضعف دیگران صحبت می‌کنند و به ندرت شاهد یاد خوبی دیگران هستیم و این موضوع نشان از فرهنگ منفی‌بافی و منفی‌نگری افراد است که جامعه و روابط افراد را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

بتول محمدی حوزه علمیه خواهران امام خامنه‌ای کرمانشاه

بتول محمدی، مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خامنه‌ای کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تأکید بر یاد نیکی‌ها و خوبی‌های دیگران، اظهار کرد: جای تأسف است که امروز بسیاری از مردم غالباً از عیب و ایراد و نقاط ضعف دیگران صحبت می‌کنند و به ندرت شاهد یاد خوبی دیگران هستیم و این موضوع نشان از فرهنگ منفی‌بافی و منفی‌نگری افراد دارد که جامعه و روابط افراد را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای عادت دارند تلخی‌ها و زشتی‌ها و حوادث ناگوار و ایرادات و نقاط ضعف دیگران را مطرح کنند و هیچ میلی برای ذکر خوبی‌ها و زیبایی‌ها و نقاط قوت دیگران ندارند، افزود: پرداختن به تلخی‌ها و بدی‌ها اگر امری مستمر و همیشگی باشد موجب خواهد شد تا منفی‌باف و مضطرب و بدبین و مأیوس و ناامید باشیم و این موضوع اصلی است تا روح و روان انسان را رنجیده و آزرده کرده و در نتیجه زندگی به کام انسان تلخ و ناگوار گردد.

محمدی تصریح کرد: انسان‌ها همه دارای ایراد و اشکال هستند و دارای نقاط قوت و ضعف هستند و اینطور نیست که همه مطلق خوب و یا بد باشند، بر این اساس باید دید چه دلیل و منفعتی دارد که ما پشت سر افراد و به دنبال ذکر معایب و ایرادات دیگران باشیم و چرا نباید به دنبال ذکر محاسن و نقاط قوت دیگران بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه ذکر محاسن و خوبی‌ها و نقاط قوت دیگران چند پیامد مثبت دارد، اظهار کرد: اولین پیامد ذکر خوبی دیگران مثبت‌اندیشی است چرا که ذکر خوبی دیگران موجب خوشحالی خود فرد خواهد شد تا جایی که دوستی و محبت دیگران با ما زیادتر می‌شود و اگر ما خوبی آنان را گفتیم آنان نیز خوبی ما را در محافل می‌گویند و موجب خشنودی و رضایت خاطر همگان خواهیم شد.

وی گفت: ذکر خوبی افراد سبب می‌شود تا ناراحتی و دلخوری از ما بجا نمانده و در نتیجه بدی‌ها، بدگویی‌ها، دعوا و درگیری، اختلافات، کینه‌ها و حسادت‌ها جای خود را به دوستی و صمیمیت دهد.

محمدی در پایان تأکید کرد: امیدوارم تا در این روز‌های پایانی سال تصمیم بگیریم تا در سال جدید ذکر بدی‌ها و کینه‌ها جای خود را به محبت و ذکر خوبی دیگران دهد تا بتوانیم خودمان آرامش داشته باشیم و به دیگران آرامش هدیه دهیم.

انتهای پیام
captcha