حسادت ایمان را از بین می‌برد
کد خبر: 4046209
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

حسادت ایمان را از بین می‌برد

افراد حسود معمولاً بدنی رنجور و بیمار دارند و اغلب دچار بیماری‌های روحی و جسمی می‌شوند و معالجه و درمان آن نیز سخت است و به کندی انجام می‌شود به همین سبب اسلام، به شدت با حسادت مبارزه کرده و آن را عامل از بین بردن ایمان معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان با بیان اینکه پرهیز از بسیاری از امور می‌تواند ضامن سلامت جسمی و روحی انسان باشد، اظهار کرد: یکی از عاداتی که پرهیز از آن می‌تواند موجبات سلامتی انسان را فراهم آورد پرهیز از حسادت است چرا که انسان حسود از خیر و نعمتی که به دیگران می‌رسد ناراحت می‌شود، هرچند ضرری از آن نعمت به او نرسد.

وی افزود: حسادت معمولاً نسبت به افراد آشنا می‌شود و آن هم به سبب آنکه به ملاحظه نعمت و خیر و توسعه‌ای که در کارشان به وجود آمده است و افراد حسود با خودشان می‌گویند چرا او که تا مدتی قبل مثل من بوده حالا به این نعمت و خیر رسیده است و حسود از این که دیگران دارای برتری و یافضیلتی هستند دائماً در رنج و عذابند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: سؤالی که دائماً ذهن افراد حسود را در برمی‌گیرد معمولاً به این شیوه است که مثلاً چرا پست و مقام دیگری از من بالاتر است و ... همواره این چرا‌ها روح و روان و اعصاب این فرد را دچار رنج و عذاب می‌کند و هرگونه آرامش و راحتی را از او سلب می‌کند و امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند که «حسد راحتی زندگی انسان را از بین می‌برد» و بر این اساس است که شخص حسود همیشه مغموم و در هم فرو رفته و ناراحت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه با اشاره به فرموده امام صادق(ع) که «صحت و سلامتی بدن از کمی حسادت است»، گفت: هرچقدر که حسادت کم باشد، بدن از صحت و سلامتی بیشتری برخوردار است و افراد حسود معمولاً بدنی رنجور و بیمار دارند و اغلب دچار بیماری روحی و جسمی می‌شوند و معالجه و درمان آنان سخت است و به کندی انجام می‌گیرد و به این علت اسلام به شدت با حسادت مبارزه کرده و آن را عامل از بین بردن ایمان معرفی می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید روح و روانی آرام داشته باشید از حسادت پرهیز کنید، افزود: برای موفقیت در این امر و پرهیز از شر حسادت باید چند نکته را به عنوان درمان حسادت در نظر داشته باشید و آنکه دائماً مضرات و خطرات روحی و جسمانی حسادت را در نظر داشته باشید و با خود فکر کنید که از حسادت چه نکته مثبتی را دریافت کرده‌اید و اگر فایده‌ای برای شما نداشته پس چرا آن را دنبال می‌کنید.

انتهای پیام
captcha