هدیه دادن
کد خبر: 4056254
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

هدیه دادن

برخی فقط به کسانی که دوستشان دارند، هدیه می‌دهند هرچند این کار اقدام خوب و پسندیده‌ای است و دوستی و محبت را بیشتر می‌کند اما کافی نیست از این‌روی سعی کنیم حتی به کسانی که با ما مشکلی دارند و یا دلخوری و کدورت، هدیه بدهیم.

هدیه دادن

مرضیه توسلی، روانشناس و استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه هدیه بدهید تا رشته محبتتان استوار شود چرا که هدیه محبت را افزوده و کدورت را از بین می‌برد، اظهار کرد: برخی فقط به کسانی که دوستشان دارند، هدیه می‌دهند هرچند این کار، اقدام خوب و پسندیده‌ای است و دوستی و محبت را بیشتر می‌کند، اما کافی نیست از این‌روی سعی کنیم حتی به کسانی که با ما مشکلی دارند و یا دلخوری و کدورت، هدیه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه هدیه دادن برای افراد دو فایده به دنبال دارد، گفت: از اولین نکاتی که در این خصوص می‌توانیم به آن توجه داشته باشیم این‌که حقد و کینه و دلخوری و کدورت بین افراد را از بین می‌برد و موجب خواهد شد تا دچار مشکلات و ناراحتی‌های روحی و روانی نشوید.

توسلی با اشاره به اینکه در طول مراوداتی که با دیگران داریم معمولاً بین ما اختلاف، دلخوری و کدورت‌هایی پیش آمده که اثرات منفی بسیاری به دنبال دارد، اظهار کرد: هدیه دادن یکی از روش‌های خوب برای زدودن این کدورت‌ها است و در این خصوص در فرمایشی از رسول اکرم(ص) آمده است که «هدیه، حقد و کینه و کدورت‌ها را از بین می‌برد».

استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دومین فایده‌ای که از هدیه دادن به اشخاص نصیبمان می‌شود آن‌که نه تنها کدورت و ناراحتی را از بین می‌برد بلکه موجب جلب محبت و ایجاد دوستی و رفاقت می‌شود و امام علی(ع) می‌فرمایند: «هدیه موجب جلب محبت و دوستی می‌شود».

وی تصریح کرد: هر یک از ما می‌توانیم از طریق هدیه دادن به دیگران به ویژه کسانی که از ما دلخوری و کدورتی دارند نه تنها کدورت را برطرف کنیم بلکه موجب محبت و دوستی و صمیمیت بین خودمان و دیگران شویم و از پیامد‌های بد و ناگوار دلخوری‌ها و حقد و کینه‌ها در امان باشیم.

توسلی با اشاره به اینکه در هدیه دادن دو نکته را نباید فراموش کنیم، گفت: یکی این‌که لازم نیست هدیه شما حتماً گران قیمت باشد در حد توان خود هدیه بدهید و حتی گاهی هدیه‌های کم قیمت، اثرات سازنده و مفید فراوانی دارند و شما می‌توانید با هدیه‌ای هر چند کوچک، کدورت و کینه را از دلی شسته و محبت و دوستی را جایگزین کنید.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نکته دیگر این‌که در انتخاب نوع هدیه سعی کنید چیزی را هدیه بدهید که بیشتر مورد علاقه و طبع طرف مقابل باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در هدیه دادن ثابت کنید که به فکر خوشحال کردن آن شخص هستید و برخی اوقات هدیه‌هایی را انتخاب کنید که رد و نشانی از شما دارد مثلاً یک دست نوشته یا یک نقاشی این نوع هدایا ممکن است که ارزش مادی زیادی نداشته باشند، اما برای ابد در ذهن عزیزانتان باقی مانده و به یاد شما می‌اندازد و از ماندگاری بالایی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha