کار و کارگر در اسلام یک ارزش است
کد خبر: 4056694
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

کار و کارگر در اسلام یک ارزش است

امام جمعه کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران به این نکته اشاره داشتند که کار و کارگر در اسلام یک ارزش و سرمایه است.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه فهم، درک، تعلیم و تبیین و تعقل در آیات قرآن ضروری است، اظهار کرد: قرآن کتاب انسان‌ساز و دارای برنامه و متعلق به همه اعصار است و این کتاب با فطرت انسان سروکار دارد.

وی افزود: یکی از اسما قرآن ذکر هوشیاری است که ما را زنده و بیدار نگاه داشته و یکی از برنامه‌های پیامبر اکرم(ص) تعلیم کتاب قرآن برای یادآوری وظایف انسان‌ها برای حرکت به سمت تقوای الهی است.

آیت‌الله علما با یادآوری ۲۵ اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی نقش مهمی در ترویج و زنده نگاه داشتن زبان فارسی داشته است.

وی به ۱۵ شوال سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت اشاره کرد و افزود: ایشان بیش از ۹۰ سال عمر خود را صرف عبادت، تعلیم و نوشتن کرد و زندگی او الهی و خدایی بود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به موضوع ازدواج آسان جوانان، اظهار کرد: جوانان باید با مشکلات و سختی‌ها کنار بیایند.

وی به دیدار رهبر انقلاب با کارگران نیز اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار فرمودند کار و کارگر در اسلام یک ارزش و سرمایه است.

آیت‌الله علما امنیت شغلی کارگران در شرایط کنونی را یک ضرورت دانست و افزود: در این راستا همه باید همکاری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha