تربیت شایسته فرزندان را از دوران کودکی جدی بگیرید
کد خبر: 4057348
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

تربیت شایسته فرزندان را از دوران کودکی جدی بگیرید

شاید تعجب کنید که چه ارتباطی بین کسب آرامش و تربیت فرزندان وجود دارد، اما جای تعجب ندارد چرا که بسیاری از دغدغه‌های والدین امروز در اثر رفتار نادرست فرزندان به ویژه جوانان است بنابراین تربیت شایسته فرزندانتان را از همان دوران کودکی جدی بگیرید.

تربیت شایسته فرزندان

صبا شرفی، روانشناس و استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه درخصوص تربیت و رفتار مناسب با فرزندان، اظهار کرد: شاید تعجب کنید چه ارتباطی بین کسب راحتی و آرامش و تربیت فرزندان وجود دارد، اما جای تعجب ندارد چرا که بسیاری از نا آرامی‌ها و دغدغه‌ها پدارن و مادران در اثر گفتار و رفتار نادرست فرزندان به ویژه نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: کمتر پدر و مادری را به سراغ داریم که از فرزندان نوجوان و جوان خود عصبانی یا ناراحت نباشند و این موضوع آنان را دچار انواع ناراحتی روحی و روانی و یا حمله و ایست قلبی نکند.

شرفی تصریح کرد: آگاهی والدین از تکنیک‌های تربیتی و رفتار مناسب با نوجوانان و جوانان تا حد زیادی می‌تواند در کاهش این تلخکامی‌ها مؤثر واقع شود که لازم است.

این روانشناس اظهار کرد: اگر نوجوان و یا جوانی تربیت نامناسب پیدا کند، رفتار والدین با آن‌ها هرچند با رعایت روش‌های تربیتی باشد بازهم ناراحتی‌های قابل توجهی برای والدین به دنبال دارد، اما اگر والدین از همان ابتدای کودکی براساس فنون و روش‌های صحیح تربیتی فرزندان خود را پرورش دهند در دوران نوجوانی و جوانی فرزندانشان با مشکلات و ناراحتی‎‌های عصبی چندانی مواجه نخواهند شد.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهید در دورانی که فرزندانتان به سنین نوجوانی و جوانی می‌رسند دچار انواع اذیت و آزار و مشکلات و ناراحتی روحی و روانی نشوید فنون تربیتی را فرا بگیرید و از همان دوران کودکی فرزندان خود را براساس اصول صحیح تربیت کنید.

شرفی تأکید کرد: والدینی که در تربیت فرزندان خود سهل‌انگاری می‌کنند و در برابر خطا‌های فرزندان خود می‌گویند: درست می‌شود فعلا بچه هستند باید به آنان بگویم که باید منتظر آینده‌ای تلخ و ناگوار در دوران نوجوانی فرزندانشان باشند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی در پایان یادآور شد: تربیت شایسته فرزندان از همان دوران کودکی باید جدی گرفته شود و براساس اصول تربیتی صحیح باشد و پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند: «به فرزندان خود احترام بگذارید و تربیت آن‌ها را به نیکویی انجام دهید که خداوند گناهانتان را می‌بخشد».

انتهای پیام
captcha