بیمه دانشجویی گامی در مسیر عدالت اجتماعی است
کد خبر: 4059674
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

بیمه دانشجویی گامی در مسیر عدالت اجتماعی است

بیمه دانشجویی گامی در مسیر عدالت اجتماعی است و دانشجویان می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و این طرح یکی از زیرمجموعه‌های طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» است.

بیمه دانشجویی

اسکندر کاکایی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به مزیت بیمه دانشجویی و گام مؤثری که این بیمه در مسیر عدالت اجتماعی برداشته است، گفت: دانشجویان با بیمه دانشجویی می‌توانند زمان تحصیل خود در دانشگاه را به سابقه‌ای برای خود تبدیل کنند و حداقل دغدغه سوخت شدن سال‌های درس خواندن خود را نداشته باشند.

وی به یکی از اهداف مهم این طرح که ایجاد آسودگی خاطر و امنیت شغلی بیشتر برای دانشجویان است اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح دانشجویان تحت بیمه بازنشستگی تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند. بیمه دانشجویی جزء بیمه مشاغل آزاد است و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می‌توانند خود را بیمه کنند که پس از اتمام تحصیل نیز قطع نمی‌شود و می‌توانند واریزی خود را ادامه دهند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیمه دانشجویی مانند مشاغل آزاد سه طرح را شامل می‌شود که با نرخ ۱۴ درصد، ۱۶ درصد و ۲۰ درصد است که از این میزان ۲ درصد سهم بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: بیمه دانشجویی خدماتی است که سازمان امور دانشجویان و تأمین اجتماعی برای راحتی خاطر دانشجویان عرضه کرده تا ناراحتی وجود نداشته باشد که اگر پس از تحصیل مشغول به کار شدند، مدت زمان حق بیمه قبلی او جزء سوابق بیمه به حساب آمده و از این‌رو زودتر بازنشسته و از مزایای آن قبل از ۶۰ سالگی بهره خواهند برد.

انتهای پیام
captcha