ترویج وقف غدیر در جامعه ضروری است
کد خبر: 4067417
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

ترویج وقف غدیر در جامعه ضروری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به لزوم ترویج وقف غدیری در جامعه، گفت: سنت حسنه وقف با موضوع غدیر نقش مهمی در ترویج فرهنگ امامت و ولایت دارد.

ترویج وقف غدیر

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به جایگاه والای واقعه غدیر و ولایت، اظهار کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ نجات‌بخش غدیر رکن بی‌بدیل امامت و ولایت است.

وی با تأکید براینکه درخصوص غدیر کاری انجام نگرفته و باید در این زمینه تلاش کنیم، افزود: سنت حسنه وقف با موضوع غدیر نقش مهمی در ترویج فرهنگ امامت و ولایت دارد و امروز ما موقوفه زیادی در این بحث نداریم درصورتی که در زمینه محرم، عاشورا و عزاداری این ایام موقوفات بسیاری در کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر تأثیر بسیاری نسبت به اجرای برنامه‌های دیگر دارد، گفت: ثبت وقف با نیت برپایی مراسم جشن میلاد ائمه(ع) و اعیاد اسلامی ضروری است.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: وقف عام المنفعه برای تمام انسان‌های آزاداندیش و خیراندیش بهترین راه برای ماندگاری نام آنان است و در این مسیر باید محاسن و کارکرد‌های وقف برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه امروز وقفی برای امیرالمؤمنین(ع) وجود ندارد، بیان کرد: از فعالین حوزه رسانه می‌خواهیم تا در حوزه وقف ما را یاری کنند تا به مردم بازگو شود برای مسائل روز جامعه به وقف بپردازند.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه اظهار کرد: بخش اعظم موقوفات مربوط به گذشته است و باید برای مسائل روز جامعه نیز وقف انجام بگیرد که شامل موضوعات بسیاری است.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: غدیر نیز باید به مانند فرهنگ عاشورا پررنگ شود و در این خصوص همه باید تلاش کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید برای زدودن غبار مظلومیت غدیر تلاش کنیم، گفت: پیام غدیر باید به دنیا رسانده شود.

انتهای پیام
captcha