سبک عزاداری استان کرمانشاه مستندسازی شود
کد خبر: 4067732
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

سبک عزاداری استان کرمانشاه مستندسازی شود

رئیس کمیته ادیان نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) استان کرمانشاه گفت: همایش پیرغلامان حسینی(ع) در استان‌هایی که سبک خاصی در عزاداری دارند برگزار می‌شود بر این اساس باید سبک عزاداری استان کرمانشاه مستندسازی شده تا ماندگار شود.

نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع)

علیرضا شهرستانی، رئیس کمیته ادیان نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه اشاره به برگزاری دومین جلسه کارگروه کمیته ادیان و مذاهب نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمانشاه، اظهار کرد: مردم این خطه از هر قوم و مذهب و زبانی از دیرباز با محبت اهل‌بیت(ع) پیوند داشته‌اند و استفاده از این ظرفیت برای معرفی استان کرمانشاه فرصت بسیار مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی مردادماه در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد، افزود: ارادت ادیان و مذاهب استان کرمانشاه به امام حسین(ع) مثال‌زدنی است.

شهرستانی به وحدت و اشتراکات فراوان بین شعیه و اهل‌سنت و نوحه ماندگار «شیرین شمامه نوبرم» اثر زنده یاد حشمت‌الله لرنژاد که از هنرمندان اهل‌سنت منطقه است اشاره کرد و گفت: عشق و محبت به امام حسین(ع) عشق الهی است که در دل مردم اهل‌سنت نقش بسته است.

رئیس کمیته ادیان نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اهالی فرهنگ به ویژه فرهنگ عاشورایی با هدف صیانت و معرفی آثار فاخر در این حوزه است.

وی در پایان با اشاره به اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، افزود: این اجلاس یک رویداد بین‌المللی است و باید از تمامی ظرفیت‌های خود برای برگزاری هرچه بهتر آن استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha