یاریگران زندگی؛ طرحی برای آگاهی‌بخشی در برابر آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4069077
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

یاریگران زندگی؛ طرحی برای آگاهی‌بخشی در برابر آسیب‌های اجتماعی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادر مخدر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در راستای مقابله با اعتیاد استان برنامه‌هایی در دست اقدام داریم، گفت: طرح یاریگران زندگی طرحی برای آگاهی‌بخشی و توانمندی دانش‌اموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است.

کیوان گل‌آوری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، کیوان گل‌آوری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امروز در نشستی با اشاره به اینکه در راستای مقابله با اعتیاد در استان برنامه‌هایی در دست اقدام داریم، اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی در راستای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد که یک بخش جامع و کامل در رابطه با بحث پیشگیری اولیه، ثانی و ثالثی است.

وی افزود: بحث طرح پاکسازی محلات آلوده استان، طرح جمع‌آوری معتادان و ساماندهی در مراکز درمانی و دستور برخورد با خرده‌فروشان و پلمپ اماکن توزیع‌کننده مواد مخدر از جمله این برنامه‌ها است.

گل‌آوری تصریح کرد: امروز آسیب‌ها زیاد است و آسیب اعتیاد خاص و سخت درمان است بنابراین حتماً آموزش مهارت زندگی، قدرت حل مسئله و نه گفتن به آسیب‌ها را به فرزندان بیاموزیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: طرح مذکور در راستای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی بخشی از برنامه‌های طرح مذکور را در مسیر آگاهی بخشی در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد که بخش جامع و کامل در بحث پیشگیری اولیه، ثانی و ثالث است، دانست و افزود: برای پیشگیری اولیه در واقع باید مانع شویم تا افراد در معرض خطر به بحث اعتیاد وارد نشوند و اگر تازه اعتیاد پیدا کرده به آن‌ها کمک کنیم و در بحث درمان هم مراقب شوند.

انتهای پیام
captcha