عید قربان؛ درس معنویت و نماد بندگی در برابر اراده خداوند
کد خبر: 4069519
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

عید قربان؛ درس معنویت و نماد بندگی در برابر اراده خداوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو با اشاره به اینکه عید قربان درس معنویت و نماد بندگی و تسلیم در برابر اراده خداوند است، گفت: عبودیت، بندگی، گذشت و ایثار در راه خداوند از ویژگی‌های عید قربان است.

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی تبلیغات اسلامی دالاهو

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تبریک فرارسیدن عید قربان، اظهار کرد: عید قربان روز آزمایش و امتحان است روزی که عبادت در شب و روز آن بسیار سفارش شده و نماز و نیایش فضیلت فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه عید قربان درس معنویت و نماد بندگی و تسلیم در برابر اراده خداوند است، گفت: عبودیت، بندگی، گذشت و ایثار در راه خداوند از ویژگی‌های عید فطر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو با بیان اینکه این عید از دو جهت بندگی و تقرب به خدا و قربانی کردن و تسلیم بودن ارزشمند است، افزود: عید قربان دارای یک بعد اجتماعی است که نباید آن را فراموش کنیم و آن سنت کمک به فقرا و نیازمندان است و یادآوری این موضوع که قربانی در مسیر بهره‌مندی بیشتر نیازمندان باشد.

حجت‌الاسلام کریمی بیان کرد: عید قربان روز تمرین بندگی، گذشت، ایثار و مبارزه با زوایای دنیایی است. روزی که انسان باید تسلیم دستورات الهی باشد و در برابر خواست‌ها و تمایلات نفسانی خود بایستد، این روز بندگی و عبودیت است که انسان باید از تمامی تعلقات خود در برابر معبود بگذرد.

رئیس اداره اتبلیغات اسلامی دالاهو در پایان تصریح کرد: عید قربان به معنای بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است و این مقام در سایه مبارزه با هوا‌های نفسانی و خودسازی و بهره‌گیری از فرصت‌های ناب به دست می‌آید.

انتهای پیام
captcha