عید غدیر تجلی کمال انسانیت و فلسفه بعثت انبیاست
کد خبر: 4071350
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

عید غدیر تجلی کمال انسانیت و فلسفه بعثت انبیاست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو گفت: عید غدیر تجلی امامت و ولایت و کمال انسانیت در فلسفه بعثت انبیاست و رمز عید بودن غدیر کمال دین و اتمام نعمت در سایه تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت بود.

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی تبلیغات اسلامی دالاهو

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تبریک عید غدیر رمز عید بودن غدیر را کمال دین و اتمام نعمت در سایه تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت دانست و اظهار کرد: روز عید غدیر از وقایع مهم تاریخ صدر اسلام است که آغاز تاریخی به وسعت جهان و به عمق بشریت و انسانیت است.

وی با بیان اینکه عید غدیر تجلی کمال انسانیت و فلسفه بعثت انبیاست، افزود: پیامبر اکرم(ص) روز عید غدیر را روز «یَومُ غَدیِر خُم افضَلُ اعیادِ اُمتی» که بالاترین اعیاد امت است، دانستند و از امام صادق(ع) از پدارن بزرگوارشان نقل است که پیامبر(ص) فرمود برترین عید امت من، عید غدیرخم است.

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: رسالت نبوی تمام انبیا در روز عید غدیر به سر منزل مقصود می‌رسد و روز اکمال دین و سرافرازی انسان و فخر بشری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو بیان کرد: در غدیر مشخص شد که علی(ع) بهترین است و پیامبر اکرم(ص) ایشان را از جانب خداوند معرفی کردند و غدیر پیام‌آور بزرگترین حادثه در تاریخ اسلام است.

وی اظهار کرد: پیامبر(ص) به امر خداوند متعال امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان جانشین خود در منصب امامت معرفی کرد تا شاخص حاکم اسلامی برای همه تبیین شود از این روی حقیقت این است که واقعه غدیر بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی است.

حجت‌الاسلام کریمی در پایان بیان کرد: ولایت و محبت عترت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین لطف خدای متعال به مسلمانان به ویژه شیعیان است و کشتی نجاتی است که به جامعه اسلامی داده شده و حب آنان مایه رستگاری و سعادت بشریت است.

انتهای پیام
captcha