اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه متبرکه کرمانشاه
کد خبر: 4074689
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه متبرکه کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه از بقاع متبرکه کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه، استفاده حداکثری از ظرفیت هیئت‌های مستقر در بقاع متبرکه و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه در فضای مجازی برای انعکاس اخبار این ایام از دیگر اهداف برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به زمان اجرای این طرح، گفت: این طرح از ۸ مردادماه لغایت ۵ مهرماه سال‌جاری مطابق با اول محرم لغایت آخرین روز ماه صفر برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام صالحی به برخی از برنامه‌هایی که در قالب این طرح برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: تعویض پرچم با بیرق عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز اول محرم با حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه، اجرای ویژه برنامه احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی) با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در روز هفتم محرم، برگزاری برنامه روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در بقاع متبرکه، برگزاری زیارت عاشورا و برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان از برنامه‌های اجرایی این ایام در قالب طرح یاد شده در استان کرمانشاه خواهد بود.

وی به راه‌اندازی کاروان عزای حسینی با اجرای مداحان و ذاکرین جوان به همراه اجرای گروه‌های تعزیه‌خوانی و نصب تصاویر شهدا به ویژه شهید سلیمانی در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: در این ایام ۳۰ نفر مبلغ به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند و مساعدت‌هایی به هیئت‌های مذهبی اعطا می‌شود که از محل عواید موقوفات است و تاکنون به ۱۰۰ هیئت مذهبی استان مساعدت شده است.

انتهای پیام
captcha