مجالس عزاداری ماه محرم بصیرت‌بخش باشد
کد خبر: 4076294
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

مجالس عزاداری ماه محرم بصیرت‌بخش باشد

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ماه محرم فرصت حضور گروه‌های مختلف در هیئت‌ها فراهم می‌شود، گفت: مجالس عزاداری ماه محرم باید بصیرت‌بخش باشد یعنی باید به‌گونه‌ای برپا شود که برای ما بصیرت‌بخش باشد چرا که ویژگی و شاخصه اصلی یاران امام حسین(ع) داشتن بصیرت است.

مجالس عزاداری ماه محرم

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه مجالس عزاداری ماه محرم بصیرت‌بخش باشد، اظهار کرد: مجالس و محافل حسینی معرفت‌افزا و بصیرت‌بخش بوده چرا که ویژگی و شاخصه اصلی یاران امام حسین(ع) داشتن بصیرت است.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) با هدف احیای فریضه امر به معروف و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد بود، افزود: باید با الگوگرفتن از امام حسین(ع) و یاران ایشان به راه درستی از شناخت حق از باطل برسیم و این درس بزرگی است که از راه و روش سیدالشهدا(ع) برای آیندگان در تاریخ ماندگار می‌شود.

حجت‌الاسلام میرزایی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های ماه محرم برای تبیین فلسفه قیام عاشورا تأکید کرد و گفت: برپایی مجالس و مراسم عزاداری ماه محرم باید به اقامه حق منتهی شود و این امر می‌طلبد تا از ظرفیت‌های این ایام به خوبی بهره بگیریم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: عزاداری ایام محرم باید کانون بصرت‌بخش باشد و در این ایام باید جبهه حق به درستی تبیین شود.

وی در پایان بر فرهنگ‌سازی برای گسترش معرفت عاشورایی تأکید کرد و افزود: افزایش شناخت و معرفت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) در ماه محرم هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha