زیرساخت‌های اورژانس کرمانشاه برای تردد زائران اربعین مطلوب است
کد خبر: 4077797
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

زیرساخت‌های اورژانس کرمانشاه برای تردد زائران اربعین مطلوب است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اقدامات انجام گرفته در مسیر تردد زائران اربعین حسینی(ع) در سطح استان کرمانشاه به ویژه شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و مرز خسروی ارزیابی شده و از نظر زیرساخت حوزه اورژانس در استان کرمانشاه برای تردد زائران وضعیت مطلوبی دارد.

حلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، هومن رفیعی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در چهارمین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در مسیر تردد زائران اربعین حسینی(ع) در سطح استان کرمانشاه به ویژه شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و مرز خسروی، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی انجام شده و از نظر زیرساخت حوزه اورژانس در استان کرمانشاه برای تردد زائران وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: سه مرکز مراقبت مرزی معاونت بهداشتی در مزر خسروی در حال حاضر فعال است و یک دستگاه آمبولانس نیز در این مرز مستقر شده است.

رفیعی تصریح کرد: امسال ۱۳۰ نیروی اورژانس در اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند و در مجموع ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور وضعیت بهداشت و درمان زائران را در راهپیمایی اربعین حسینی پوشش می‌دهند.

وی به گرمای هوا و نیاز هماهنگی و برنامه‌ریزی برای استفاده از چندین کانکس یا چادر کولردار برای استقرار در مرز‌های خسروی و سومار را یادآور شد و افزود: باید برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

در این جلسه قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال تردد زائران اربعین حسینی در فصل گرما انجام می‌شود و با توجه به گرمای طاقت‌فرسای شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی و سومار در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

محمدی اظهار کرد: برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی باید تلاش خود را بکار بگیریم و تمام ملزومات مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه توانمندی است و می‌توان نیرو‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در اربعین حسینی را از مرکز استان تأمین کنیم.

رئیس علوم پزشکی کرمانشاه گفت: میزبانی از زائران اربعین حسینی فرصتی معنوی است که باید به بهترین نحو از آن بهره‌مند شویم و بتوانیم خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی را به تقویت زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات و تجهیزات مطلوب به ویژه در مراکز درمانی سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به زائران ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha