چهره زیبا و جایگاه قوی مؤسسات قرآنی در بین مسئولان ترسیم شود
کد خبر: 4084516
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

چهره زیبا و جایگاه قوی مؤسسات قرآنی در بین مسئولان ترسیم شود

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه از ابتدای امسال اقدامات خوبی در سطح کلان ملی برای فعالیت مؤسسات شکل گرفته است، گفت: چهره زیبا و جایگاه قوی مؤسسات قرآنی را جلوه دهیم و آن را ترسیم کنیم.

محمد انجم‌شعاع مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اهداف سفر‌های استانی اتحادیه کشوری و دیدار مسئولان اتحادیه کشوری با مسئولان استانی درخصوص معرفی مؤسسات و لزوم استفاده از توان و ظرفیت‌های این مراکز قرآنی، اظهار کرد: در سفر‌های استانی ما دو هدف عمومی و اخصاصی را دنبال می‌کنیم و از جمله اهداف عمومی معرفی مؤسسات به عنوان ظرفیت‌های بزرگ مردمی است که برای مسئولین چه مردمی و چه ملی شناخته نشده که اگر شناسانده شود همانند تفاهم‌نامه آموزش و پرورش خواهد بود که در طرح اتقان با یکدیگر همکاری می‌کنیم و این دستاورد بزرگی است.

وی افزود: در سفر‌های استانی که داشتم کاملاً مشخص شد به دلیل رویکرد‌های مدیران، مسئولان استان با توان ظرفیت‌های مؤسسات آشنا نیستند چراکه مدیران مؤسسات با توان فردی و پشتوانه مادی خود همچنین خیران مؤسسات قرآنی خود را اداره می‌کنند و هیچگاه برای کار قرآنی کشکول حماتی خود را سراغ مسئولان نبرده‌اند که اگر می‌بردند امروز مسئولان آنان را می‌شناختند و از کارشان شناخت داشتند همچنین وقتی ظرفیت مؤسسات را معرفی می‌کنیم استان در مواقعی که نیاز دارند به سراغ مؤسسات آمده و از آن استفاده می‌کنند همچنان که در جلسه امروز با شهردار کرمانشاه، این مسئول تصمیم گرفت تا از توان مؤسسات در مسیر ارتقا زندگی سالم اجتماعی مناطق حاشیه‌ای بهره بگیرد و این کار بزرگی در مسیر خدمت‌رسانی مؤسسات در مناطق محروم و حاشیه‌ای است.

انجم‌شعاع تصریح کرد: وظیفه من در سفر‌های استانی معرفی ظرفیت‌های قرآنی استان و آشنا کردن استانداران، شهرداران و مسوئلان بومی با این مجموعه است و بعد از ماه رمضان کار و مأموریت مضاعف پیدا کرده‌ایم که در راستای تآکید مقام معظم رهبری بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ که در سال‌جاری دوبار تأکید داشتند بر این موضوع و امروز همه معتقدند این بار را کسی غیر از مؤسسات برنمی‌دارد اگرچه نهاد‌های بسیاری در این مسیر زحمت می‌کشند، اما تربیت حافظان قرآن در مؤسسات شدنی است.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: معتقدیم باید ساختار را قوی کنیم و ارتقاء ساختار مؤسسات قرآنی یعنی تحقق تدابیر مقام معظم رهبری است.

وی به سفر انجام شده به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: سفر به استان کرمانشاه از سفر‌های موفق اتحادیه کشوری بود و این نتیجه‌گیری بر اساس توافقات انجام شده با مسئولان مختلف استان کرمانشاه است که امیدواریم جامعه عمل به آن پوشانده شود و بر اساس آن بتوان مشکل ستاد اتحادیه را حل کنیم و ستاد ما پویاتر از گذشته عمل کند و باور داریم این سفر با نیت خوب سفر پربار و پربرکتی باشد و نقطه عطفی برای اتحادیه قرآنی در استان کرمانشاه باشد.

انجم‌شعاع تصریح کرد: امیدواریم تا برنامه‌ریزی انجام شود و بر اساس آن هر سال استاندار کرمانشاه با مؤسسات قرآنی استان که از ظرفیت‌های عظیم مردمی هستند، دیدار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌هایی که در سطح اتحادیه انجام شده اقدامات خوبی در سطح کلان ملی شکل گرفته و تفاهم‌نامه‌های ملی منعقد شده است، گفت: چهره زیبا و جایگاه قوی مؤسسات قرآنی را جلوه دهیم و آن را ترسیم کنیم و پای مسئولان را به مؤسسات قرآنی بکشانیم و در این مسیر ار همه مسئولان استانی دعوت کنیم.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور بیان کرد: در ادوار گذشته تعامل با بدنه دولت قوی نکردیم، اما امروز به هر دلیلی دولت در مردمی‌سازی شعار‌هایی دارد که باید پیگیری و دنبال کنیم و مؤسسات ما ظرفیت‌های بزرگ مردمی هستند.

وی در پایان با قدردانی از مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان و کادر این اتحادیه از کار بسیار خوب و منسجم آنان برای بیمه کردن ۴۵۰ فعال قرآنی استان ظرف مدتی کوتاه تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha