قرآن کریم همه را به آگاهی و بصیرت داشتن دعوت کرده است
کد خبر: 4087767
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

قرآن کریم همه را به آگاهی و بصیرت داشتن دعوت کرده است

امام جعمه کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن کریم همه را به آگاهی و بصرت داشتن دعوت کرده است، گفت: سؤالی که باید از خودمان بپرسیم این است که هدف از فرستادن پیامبران و امامان چه بوده که قطعاً خواهیم یافت که هدف اصلی آن‌ها تربیت و تهذیب بوده همانطور که امام خمینی(ره) نیز به آن بسیار تأکید داشتند.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه امروز شنبه ۲ مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه دخترانه عصمتیه کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه در قرآن کریم با تمام انسان‌ها در زمینه‌های مختلف صحبت شده و در مسئله آموزش نیز بر آموختن و آموزش تأکید بسیار شده است، اظهار کرد: در آیات قرآن پس از توصیه به آموختن به قلم قسم می‌خورد چرا که این قلم کار‌های بزرگی انجام می‌دهد و می‌تواند دنیا را متحول کند.

وی به پیشرفت در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تمامی پیشرفت‌ها با آموزش و به کارگیری دانش به دست آمده و این نشان دهنده نقش بسزای تعلیم و آموزش است.

آیت‌الله علما بیان کرد: قرآن کریم همه ما را به آگاهی و بصیرت داشتن دعوت کرده است و سؤالی که باید از خودمان بپرسم این است که هدف از فرستادن پیامبران و امامان چه بوده که قطعاً خواهیم یافت که هدف اصلی آن‌ها تربیت و تهذیب بوده همانطور که امام خمینی(ره) نیز به آن بسیار تأکید داشتند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: اگر تهذیب و تربیت به معنای واقعی خود در انسان نمایان شود آنگاه مصداق بارز آیه «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» را درمی‌یابیم.

وی در ادامه به دفاع مقدس و نقش مؤثر هشت سال دفاع مقدس و ارزش‌های آن اشاره کرد و افزود: امروز در همه جای دنیا مقاومت ایران زبانزد شده و عزت امروزمان را مدیون رشادت و ایثار جوانانی هستیم که با خون خود آن را به ثبت رساندند.

آیت‌الله علما به اتفاقات اخیر نیز اشاره و اظهار کرد: آشنایی با فتنه‌ها و بصیرت و آگاهی مردم حرف اول را در خنثی‌سازی فتنه‌ها می‌زند.

امام جمعه کرمانشاه به تأکید امام راحل در تربیت دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و گفت: امام(ره) می‌فرمودند که خروجی مدارس و دانشگاه‌ها باید تربیت بچه مسلمان باشد که افکار و پیشه ائمه(ع) را سرلوحه خود قرار دهد.

وی در پایان افزود: به هر میزانی که قرآن را در زندگی خود پیاده کنید به همان میزان با قرآن انس می‌گیرید پس سعی کنید الهی حرکت کنید که این مسیر ثمربخش خواهد بود.

انتهای پیام
captcha