تجمع دانشجویان دانشگاه رازی در اعتراض به اغتشاشات اخیر
کد خبر: 4089698
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

تجمع دانشجویان دانشگاه رازی در اعتراض به اغتشاشات اخیر

دانشجویان دانشگاه رازی نسبت به حوادث اخیر در کشور و تخریب اموال عمومی به دست اغتشاشگران، تجمع برگزار کردند.

تجمع دانشجویان دانشگاه رازی در اعتراض به اغتشاشات اخیر

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، اساتید و دانشجویان دانشگاه رازی نسبت به حوادث اخیر در کشور و تخریب اموال عمومی به دست اغتشاشگران، تجمع برگزار کردند.

جمعیت دانشجویان در روبروی سازمان مرکزی دانشگاه رازی گرد امدند و ضمن سردادن شعار‌هایی خواهان حل مسائل اینچنینی با گفتگو از راه قانون شدند.

در این تجمع شعار‌هایی همچون «ای پرچمت ما را کفن، جانم وطن جانم وطن»، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، «ای در رگانم خون وطن، جانم وطن جانم وطن»، «گفتگو گفتگو، چاره این مسئله»، «اتحاد اتحاد، تا اشک دشمن درآد»، «امروز روز وحدته، دشمن غرق وحشته»، «کومله جیاکن، کردستانُ رها کن»، «کرد غیور ایران، دشمن جیره‌خواران»، «دانشجو بیدار است، از کومله بیزار است»، «سلبریتی حیاکن، جوونا رو رها کن»، «سلبریتی ننگت باد، از شهدا شرمت باد»، «تا مادر ستون خانواده‌ست، آزادی غرب‌زده‌ها به باد است»، «با شرف و عزت و باحجابیم، فداییان راه انقلابیم»، «ژِن ایمَه هَر حجاب داشت، پیای ایمَه غیرت داشت» سر داده شد.

تجمع دانشجویان دانشگاه رازی در اعتراض به اغتشاشات اخیر

بیانیه پایانی دانشجویان با تسلیت به خانواده خانم مهسا امینی شروع شد و شامل نکاتی همچون لزوم شفاف شدن علت فوت خانم امینی، لزوم پایبندی به اصل حجاب و لزوم اصلاح در رویه‌های گشت ارشاد بود.

در قسمت دیگری از بیانیه دانشجویان آمده بود که دوقطبی شدن جامعه به نفع هیچکس به جز بدخواهان این مرز و بوم نیست. مهمترین مسئله کشور دغدغه اقتصادی است که حل آن فقط با مطالبه‌گری به دور از بی‌نظمی ممکن است.

دانشجویان همچنین نمونه موفق ایم مطالبه‌گری‌ها پیگیری دانشجویان انقلابی استان در قضیه فساد در خصوصی‌سازی پالایشگاه کرمانشاه عنوان کردند.

در پایان این بیانیه ضمن یاد از شهید حاج قاسم سلیمانی و تشییع ۲۵ میلیونی او رویکرد حاج قاسم در مسئله حجاب را راه‌گشا دانستند و گفتند: شهادت حاج قاسم نشان داد که او فصل مشترک نسل‌ها و قشر‌های مختلف جامعه ایرانی با هر پوشش و تفکری است، و حاج قاسم سلیمانی، همان کسی است که گفته است: «همان دختر کم‌حجاب دختر من استو دختر ما و شماست» آنچه برای ما مصداق نمونه و الگو است، رویکرد، چون اویی است.

دانشجویان و اساتید دانشگاه رازی پس از چند ساعت تجمع به سمت مزار شهدای دانشگاه راهپیمایی کردند و بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه حاضر شدند.

تجمع دانشجویان دانشگاه رازی در اعتراض به اغتشاشات اخیر

انتهای پیام
captcha