شناسایی و پرورش استعداد‌های بچه‌های مسجد اولویت کانون‌هاست
کد خبر: 4092236
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

شناسایی و پرورش استعداد‌های بچه‌های مسجد اولویت کانون‌هاست

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالحسین، گفت: جذب جوانان و نوجوانان و شناسایی و پرورش استعداد‌های بچه‌های مسجد اولویت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

کانون‌های مساجد

حجت قاسمی، مدیر کانون فرهنگی هنری نورالحسین در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به رویکرد فعالیت‌های کانون‌های مساجد، اظهار کرد: جذب جوانان و نوجوانان و شناسایی و پرورش استعداد‌های بچه‌های مسجد اولویت فعالیت کانون‌های مساجد است.

وی رویکرد کانون‌های مساجد را مقابله با هجمه‌های فرهنگی دانست و افزود: کانون‌های مساجد با یک نقشه راه و برنامه مشخص در مسیر تقویت و نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند.

قاسمی با اشاره به وظایف کانون‌های مساجد، گفت: از مهم‌ترین وظایفی که می‌توان به آن اشاره کرد شناسایی چهره‌هاست حال این چهره از بستر فعالیت‌های قرآنی باشد و یا یک چهره موفق علمی و یا هنری به هرحال ایجاد شور و شوق و اشتیاق بین جوانان و نوجوانان مسجدی از برنامه‌های کانون‌های مساجد است.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالحسین افزود: کانون‌های مساجد ظرفیتی برای کشف و پرورش استعداد‌های نوجوانان و جوانان مسجدی در هر زمینه‌ای است و این مهم باید مورد توجه مسئولین واقع شود.

وی با تأکید بر لزوم رونق برنامه‌های مسجدمحور، گفت: در قالب رویداد ملی فهما همدلی و هماهنگی خوبی بین کانون‌ها ایجاد شده و در این قالب رونق خوبی بین برنامه‌های مسجدمحور ایجاد می‌شود.

قاسمی در پایان به برخی از برنامه‌های اجرایی کانون مسجدی نورالحسین از جمله اجرای جلسات قرآنی، طرح سه‌شنبه‌های تکریم، برپایی مراسم‌های مذهبی و مناسبت‌های ملی و پیوند کانون مسجد و مدرسه اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha