نسل امروز بداند با دستان خالی و تحریم به چه دستاورد‌هایی رسیده‌ایم
کد خبر: 4101104
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

نسل امروز بداند با دستان خالی و تحریم به چه دستاورد‌هایی رسیده‌ایم

استاندار کرمانشاه با تأکید بر جهاد تبیین و لزوم بازگو کردن پیشرفت ایران در سال‌های پس از انقلاب، گفت: نسل امروز باید بداند که با دست خالی و تحریم جهانی چه دستاورد‌های بزرگی به دست آورده‌ایم و از وابستگی به یک کشور تولیدکننده تبدیل شده‌ایم.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه در مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه کتاب و کتابخوانی استان که امروز ۲۹ آبان در محل کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار شد با تبریک هفته کتاب با اشاره به شهادت جمعی از هموطنان با درود به روح مطهر شهدا از شهدای هشت سال دفاع مقدس تا شهدای امنیت و آرامش، اظهار کرد: روز جمعه در استان کرمانشاه یکی از مدافعان امنیت ناجوانمردانه به دست عده‌ای اغتشاشگر و ضدانقلاب به شهادت رسید و امروز باید بدانیم که امنیتی که دشمنان این آب و خاک با تمام قوا برای از میان بردن آن در کشور عزیز اسلامیمان تلاش می‌کنند حاصل و ثمره خون بهترین فرزندان این مملکت است.

وی با بیان اینکه امنیت این کشور با خون‌های ریخته بیمه شده، افزود: عده‌ای ناآگاهانه و بعضاً برخی با حمایت کشور‌های غربی امنیت و آرامش مردم را هدف گرفته‌اند و تمام تلاششان را به کار گذاشته‌اند تا از طریق عده‌ای بی‌بصیرت با خط گرفتن از رسانه‌های ضدانقلاب که از طریق عربستان سعودی تغذیه می‌شوند، به اهداف شومشان برسند و گرنه در کجای دنیا اعتراضی را دیده‌اید که در آن آمبولانس را به آتش بکشند و یا اماکن عمومی را آتش بزنند و پلیس حافظ امنیت را آتش بزنند، کجای دنیا اینگونه است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برخی از قوانین دولت آمریکا، گفت: آمریکا با تمام اعمال شیطانی و جنایتکارانه خود امروز دلسوز مردم ما شده است؟ این را باید به جوانان و نوجوانان متذکر شویم که با مطالعه برخی از حقایق تاریخی به اعمال جنایتکارانه‌ای که کشور‌های غربی و در رآس آن آمریکا در منطقه و کشورمان به کار بسته‌اند بازهم آنان را دلسوز می‌دانند، جوان و نوجوان ما باید بصیرت داشته و هوشمندانه در برابر اینگونه موضوعات عمل کند.

امیری مقدم در ادامه با بیان اینکه کتاب یار مهربان از بین ما رفته است، گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی به جای کتاب دنیای خانواده ما را پر کرده است و متأسفانه به جز فساد برای خانواده هیچ چیزی را به ارمغان نمی‌آرود و یکی از موارد گسست خانواده همین فضای مجازی است و این خواست دشمنان ماست و دشمن نمی‌خواهد که ما آگاه باشیم و بینش داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب که جوانان ما باید به سمت کتاب و کتابخوانی بروند، تصریح کرد: نخبگان کشور باید به سمت تولید کتاب بروند چرا که دشمنان ما به اندیشه جوان و نوجوان ما نفوذ پیدا کرده و بسیج شده‌اند و آن هم برای نبود عقل و اینجاست که باید فریاد زد بدانید دشمن و فضایی که ایجاد کرده‌اند یار مهربان شما نیستند.

استاندار کرمانشاه به جنایت داعش در عراق در بریدن سر ۲ هزار جوان عراقی در دانشکده افسری اشاره کرد و افزود: فکر کنیم و بیاندیشیم آیا اربابان این اندیشه شوم دلسوز ملت ما هستند، آیا اینان خدمتگذار انسانیت و جامعه بشری‌اند، بدانیم تشکیل‌دهنده این تفکر انسان‌های فاسدی هستند.

امیری مقدم با اشاره به اینکه این انقلاب به صاحب اصلیش امام زمان(عج) تحویل داده خواهد شد، افزود: این اتفاقات نشانه‌های ظهور و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

وی به وضعیت فعلی افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا ده‌ها سال افغانستان را برای از بین بردن به قول سیاستمدارانشان استبداد و طالبان اشغال کرد و پس از این مدت طولانی کشتار مردم و به زمین ریخته شدن خون افراد بیگناه، امروز شاهد به مسند قدرت نشستن طالبان در این کشور هستیم آیا اینک زمان آن فرا نرسیده که فضای مجازی را کنار بگذاریم و بصیرت داشته باشیم و به کتاب و کتابخوانی روی بیاوریم.

امیری مقدم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، افزود: از هیچ تلاشی برای بالا بردن این مهم در جامعه فروگذار نباشیم به عنوان مثال ما می‌توانیم کودکانمان را از راه قصه‌گویی به کتاب انس و الفت دهیم و ما پرقصه‌ترین کتاب الهی یعنی قرآن کریم را داریم که فرزندانمان با قصه‌های آن شاداب می‌شوند و حیف است که فاصله بگیریم چرا که باید آینده او را تأمین کنیم تا با هوش باشد و برای اداره کشورش آماده شود.

استاندار کرمانشاه در پایان اظهار کرد: ظهور امام زمان(عج) نزدیک شده است و مراقب باشیم عقب نمانیم.

انتهای پیام
captcha