مشارکت مربیان قرآن در ارتقای فرهنگ قرآنی مهم است
کد خبر: 4104239
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

مشارکت مربیان قرآن در ارتقای فرهنگ قرآنی مهم است

مدیر مؤسسه قائم آل محمد(ص) کرمانشاه با اشاره به نقش مهم مربیان قرآن در مراکز قرآنی، گفت: حضور و مشارکت مربیان در ارائه راهکار و طرح‌های نو برای ارتقا و پیشرفت فرهنگ قرآنی بسیار مهم است.

بهاره بامشاد مؤسسه قائم آل محمد(ص) کرمانشاه

بهاره بامشاد، مدیر مؤسسه قائم آل محمد(ص) کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اهمیت فعالیت مؤسسات و مراکز قرآنی و نقش آن‌ها در راستای تروج فرهنگ قرآنی در جامعه، اظهار کرد: جایگاه و رسالت مراکز و مؤسسات قرآنی و نقش آن‌ها در آموزش‌های مختلف دینی و قرآنی مهم است و یقیناً مؤسسات قرآنی با تدابیر خاص خود و فعالیت‌های اثربخش خود در این مسیر در بحث قرآن‌آموزی نقشی غیرقابل انکار در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت مؤسسات قرآنی گسترده است، اما کفایت جامعه امروز را نمی‌کند، افزود: امروز ما نیاز داریم تا مؤسسات قرآنی از هر لحاظ چه کمی و چه کیفی تقویت شوند تا بتوانیم در مباحث قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را گسترده پوشش دهیم.

بامشاد تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه که دغدغه امروز هر خانواده‌ای است که به فکر پرورش و تربیت درست فرزندان خود است باید نگاه ویژه‌ای به نقش مراکز قرآنی داشته باشیم و ضرورت دارد این نقش در جامعه پر رنگ شود.

مدیر مؤسسه قائم آل محمد(ص) کرمانشاه افزود: مؤسسات قرآنی مراکز تربیت نیروی قرآنی و شناسایی استعداد‌های قرآنی در هر شهری هستند و به پیشبرد اهداف قرآنی آن کمک می‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید کمک کنیم تا فرهنگ قرآنی را در شهر و استان ترویج دهیم، گفت: حضور و مشارکت مربیان در ارائه راهکار و طرح‌های نو برای ارتقا و پیشرفت فرهنگ قرآنی بسیار مهم است.

انتهای پیام
captcha