اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در کرمانشاه
کد خبر: 4104727
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در کرمانشاه

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت حضور دانش‌آموزان در مساجد و حضور امام جماعت در مدارس، گفت: اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه به همت کانون‌های مساجد در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: آسیب‌هایی که امروز در جامعه و در میان قشر جوان و نوجوان شاهد آن هستیم نشأت گرفته از دلایل مختلفی به ویژه دور شدن این نسل از آموزه‌های دینی است که از دل مساجد بیرون می‌آید که لازم است بستری فراهم کنیم تا آشتی بین جوانان و نوجوانان با مساجد به وجود آید بر این اساس اجرای طرح‌هایی که این پیوند را حاصل نماید، ضروری است.

وی افزود: به هر میزان که حضور دانش‌آموزان در مساجد و حضور ائمه جماعات در مدارس فراهم شود قطعاً این پیوند بیشتر خواهد شد و جوانان و نوجوانان ما کمتر در دام تبلیغاتی دشمن در ابعاد مختلف می‌افتند که این موضوع با توجه به اتفاقات اخیر در کشور امری بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور با اشاره به اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در کرمانشاه با همکاری کانون‌های مساجد، گفت: کانون‌های مساجد هر محل با استفاده از ظرفیت‌های خود تلاش می‌کنند تا دانش‌آموزان مدارس آن محل در نماز‌های جماعت حضور داشته باشند و از این طریق به ارتقای فرهنگی نوجوانان و جوانان محلات مختلف کمک شایانی خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه تصریح کرد: مسجد پایگاه اجتماعی است و همواره کانون‌های مساجد با ارائه برنامه‌های مختلفی برای تربیت و جذب جوانان تلاش کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: یکی از اهداف اجرایی شدن طرح، پیوند بیشتر نوجوانان و جوانان با مساجد و حوزه فرهنگ دینی و افزایش فعالیت‌های فرهنگی آنان است.

انتهای پیام
captcha