دانشجویان بهترین قشر‌های تبیین کننده دستاورد‌های انقلاب هستند
کد خبر: 4105026
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

دانشجویان بهترین قشر‌های تبیین کننده دستاورد‌های انقلاب هستند

امام جمعه کرمانشاه گفت: دانشجویان سرمایه‌های پیشرفت کشور هستند و بدانند از بهترین قشر‌های تبیین کننده دستاورد‌های انقلاب اسلامی‌اند.

آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه امروز ۱۵ آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با حضور جمعی از دانشجویان در دفتر امام جمعه برگزار شد با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند دو قشر حوزه و دانشگاه باید مملکت را اداره کنند، زیرا پیوند بین علم و دین موجب رونق و موفقیت کشور می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان باید بدانند نظرات و طرح‌های علمی آن‌ها در پیشرفت کشور هیچگاه فراموش نمی‌شود و مسئولان به فکر آن‌ها هستند و دانشجویان بدانند هیچگاه تنها نیستند.

وی با اشاره به سخنان و انتقادات دانشجویان، افزود: دانشجویان ما باید در کنار انتقاد، پیشنهاد هم ارائه دهند و بدانند از بهترین قشر‌های تبیین کننده دستاورد‌های انقلاب اسلامی هستند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه باید امیدواری را در جامعه گسترش دهیم و می‌بینیم مقام معظم رهبری همواره دعوت به امید دارند، گفت: ایشان آینده کشور را روشن و موفق می‌بینند و ما هم باید پشت سرشان امیدواری را در جامعه انتشار دهیم.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: مسئولان باید برای شنیدن سخنان دانشجو وقت بگذارند و به فکر آینده جوانان باشند چرا که جوان، آینده تضمین شده می‌خواهد و این حق طبیعی آن‌ها است.

وی تصریح کرد: دانشجویان نیز در کنار درس و تحصیل باید اصول زندگی و بصیرت سیاسی بیاموزند و اگر دانشجو مدرک علمی گرفت، اما زندگی و ازدواجی ناموفق داشت راه به موفقیت نبرده بنابراین باید در کنار تحصیل علم، سبک زندگی را هم بیاموزد و بر اساس این روش پیش بروند.

آیت‌الله علما به ضرورت تقویت حلقه نخبگان نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان از نخبگان استان استفاده کنند و گاهی پیشنهاد‌های نخبگان راه برون رفت از تنگنا‌های موجود است و باید مدیریت کشور به سمت بهینه‌سازی پیش برود، زیرا منابع استان و کشور غنی و گوناگون و گسترده است و اگر خوب مدیریت شوند اثری از فقر و بیکاری نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha