کانون‌های مسجد نقش بسزایی در جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی دارند
کد خبر: 4106099
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

کانون‌های مسجد نقش بسزایی در جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی دارند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در جذب جوانان به مسجد و انجام فعالیت‌های فرهنگی، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف تأسیس کانون‌ها جذب جوانان به مسجد و انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

حجت‌الاسلام افشین کلا‌ت‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در جذب جوانان به مسجد و انجام فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف تأسیس کانون‌های مساجد جذب جوانان به مسجد و انجام کار و فعالیت‌های فرهنگی است.

وی افزود: کانون‌ها در کنار مساجد مکانی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی جوانان هستند و می‌توانند نقش مهمی در مصون نگاه داشتن جامعه از آسیب‌های فرهنگی داشته باشند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور بیان کرد: کانون‌های مساجد و نقش این مکان در اشاعه ترویج فرهنگ دینی و مبارزه با نقشه‌های دشمن در تمامی ابعاد با ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری هم راستا با خواست جوانان و نوجوانان در جذب این قشر به مسجد بسیار مهم و اساسی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه به نقش کانون‌های مساجد و تأثیر فعالیت‌های آن در جامعه اشاره کرد و گفت: با جمع‌بندی فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سطح محلات می‌توانیم به تأثیر این مکان در عرصه فرهنگی پی‌ببریم.

وی بیان کرد: دشمن با جنگ نرمی که به راه انداخته ذهن جوان و نوجوان ما را هدف‌گذاری کرده و به تخریب آن پرداخته است و در این بین مساجد به عنوان سنگر ایمانی و اعتقادی باید از طریق کانون‌های مسجد به مبارزه با این توطئه به پا خواسته و نقش امروز کانون‌ها باید پر رنگ‌تر از گذشته باشد.

حجت‌الاسلام کلات‌پور اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی مرکز حضور جوانان و نوجوانان با محوریت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جوار مساجد هستند که با اجرای برنامه و فعالیت‌های متنوع باید پاسخگوی نیاز‌های سلایق مختلف باشند و برای تمام مقاطع سنی برنامه خاص خودشان را پیش‌بینی کنند.

وی در پایان تأکید کرد: مساجد و کانون‌های آن مراکز فرهنگی هستند که نقشی بسزا در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند که امید است با تلاش اعضای کانون‌ها شاهد ایفای آن به بهترین نحو در جامعه امروز باشیم.

انتهای پیام
captcha