بیانیه معاونت فرهنگی مرکز اسلامی کرمانشاه در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم
کد خبر: 4117436
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

بیانیه معاونت فرهنگی مرکز اسلامی کرمانشاه در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم

معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی استان کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

بیانیه در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی استان کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت و آتش‌زدن قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم و تأکید کرد: هدف از این جنایت آن است که ملت‌های مسلمان را که از این جسارت بزرگ به خشم آمده و جریحه‌دار می‌شوند از مسائل و تحولات دنیای اسلام و آن چه امروز صهیونیسم بین‌الملل و دولت‌های غربی در باتلاق آن گرفتارند؛ غافل سازد.

متن کامل بیانیه معاونت فرهنگی مرکز اسلامی استان کرمانشاه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قال الله العزیز الحکیم: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»

حرکت جاهلانه اخیر در برخی کشور‌های اروپایی و اهانت به قرآن کریم؛ ادامه ستیز هدفمند غرب با اسلام و اقدامی بر اساس اسلام هراسی برای مقابله با گسترش گرایش به معنویت و معارف اسلامی است.

امروز دشمنان آزادی با آتش بعض و کینه خود نابخردانه به جنگ با قرآن و برهان الهی آمدند که نشان از عجز آنان در مقابله با کلام حیات بخش الهی و عصبانیت شدید استکبار جهانی از رشد روز افزون علاقه‌مندی و گرایش ملت‌های مظلوم و ستمدیده به اسلام و قرآن دارد.

خشم مجموعه‌های صهیونیستی از پیشرفت روز افزون اسلام و قرآن در جهان نشان داد که پیشرفت اسلام و اهداف والای نظام اسلامی همواره با اهداف و منافع نامشروع آنان ناسازگار است در حالی که استکبار جهانی همواره از آزادی بیان و حقوق بشر دم می‌زند، اقدام شنیع عناصر افراطی و دین ستیز زیر چتر حمایتی نظام سلطه در توهین به قرآن و مقدسات دو میلیارد مسلمان ثمره‌ای جز تنفر ملت‌ها را در پی نخواهد داشت و نشان می‌دهد شعار آزادی بیان در غرب مانند شعار حقوق بشر، عوام فریبی و دروغی بیش نیست.

بی‌شک امت اسلامی این اقدام گستاخانه را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و دشمنان اسلام و عاملان این جسارت، هزینه سنگینی در قبال این گستاخی خواهند پرداخت و از خشم امت اسلامی و ملت‌های مظلوم در امان نخواهند بود.

معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلانی استان کرمانشاه این اهانت به قرآن کریم، کتاب رحمت و حکمت و عدالت را محکوم کرده و اعلام می‌دارد:

لازم است نهادهای بین‌المللی جهان اسلام و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی کشور، قاطعانه به پیگیری حقوقی و جرم انگاری این اقدامات ورود کنند.

اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مؤثری در سطح جهانی برای مبارزه فرهنگی با هتاکی‌های غرب، طرح‌ریزی و اجرایی شود و نهاد‌های دست اندرکار با جدیت از آن حمایت کنند.

معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی استان کرمانشاه

انتهای پیام
captcha