جوانان و نوجوانان عاملان اصلی شکل‌گیری انقلاب بودند
کد خبر: 4119052
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

جوانان و نوجوانان عاملان اصلی شکل‌گیری انقلاب بودند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز جوانان و نوجوانان برای تثبیت و استمرار انقلاب حضوری مؤثر دارند، گفت: انقلاب اسلامی امروز در مسیر تدوین تمدن اسلامی در حال حرکت است که جوانان و نوجوانان از سال ۴۲ تا ۵۷ عاملان اصلی شکل‌گیری انقلاب بودند و امروز نیز در این مسیر باید پیشران و مؤثر عمل کنند.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز ۱۲ بهمن در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: ۱۲ بهمن آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و سرآغاز حکومت اسلامی در جهان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راه را برای ادامه مسیر روشن کرده است، افزود: معظم‌له در بیانیه گام دوم شکل‌گیری انقلاب اسلامی را در پنج مرحله ترسیم کرده‌اند که تشکیل انقلاب اسلامی، تشکیل نظام جمهوری اسلامی که با اکثریت آرا مقبولیت یافت، تشکیل دولت اسلامی، شکل‌گیری جامعه اسلامی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پنج گام اساسی است.

محمدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز در مسیر تدوین تمدن اسلامی در حال حرکت است و جوانان و نوجوانان از سال ۴۲ تا ۵۷ عاملان اصلی شکل‌گیری انقلاب بودند و امروز نیز در این مسیر باید پیشران و مؤثر عمل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: امروز جوانان و نوجوانان برای ثبیت و استمرار انقلاب باید حضوری مؤثر داشته باشند و مقام معظم رهبری بار‌ها بیان کردند که جوانان و نوجوانان آینده‌سازان هستند و در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۰ بار از جوانان یاد کرده‌اند و به اهمیت نقش و جایگاه آنان توجه شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز در دورترین نقاط استان دانش‌آموزان در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: تا سال ۵۷ تنها ۱۸۷ هزار متر مربع سرانه فضای آموزشی وجود داشته که امروز به یک میلیون و ۸۳۰ هزار متر مربع رسیده یعنی ۹۱ درصد از فضای آموزشی امروز بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha