برپایی کرسی تلاوت رضوی در کرمانشاه به مناسبت دهه فجر
کد خبر: 4119703
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

برپایی کرسی تلاوت رضوی در کرمانشاه به مناسبت دهه فجر

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ایام‌الله دهه مبارک فجر نسبت به برگزاری پویش قرائت سوره فجر و برپایی محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت رضوی در مساجد منتخب اقدام کرده است.

محسن کرمیان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه

در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در کرمانشاه، چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را فرصتی مغتنم برای بازخوانی اهداف و آرمان‌های انقلاب دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی به رهبری عالم دینی و مبتنی بر اجرای احکام اسلام در جامعه بنیان گذاشته شد و استقلال، عدالت و آزادی از شعار‌های محوری انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه مردم از اجزای لاینفک و غیرقابل انکار انقلاب اسلامی بوده‌اند، افزود: اداره فرهنگ ارشاد اسلامی کرمانشاه به عنوان نهادی تخصصی در حوزه فرهنگ برای گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر امسال برنامه‌های شاخصی در نظر گرفته که بخش گسترده‌ای از آن ویژه برنامه‌های قرآنی است.

کرمیان در ادامه تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن ویژه خانواده‌ها با حضور اساتید برجسته، برگزاری جشن ولادت امام علی(ع) در مؤسسات قرآنی زیر نظر این اداره، برگزاری پویش قرائت سوره «فجر» در شب ۱۲ بهمن، برپایی کرسی‌های تلاوت رضوی و محافل قرآنی در مساجد منتخب، برگزاری محافل انس با قرآن ویژه بانوان و برپایی مسابقات حفظ و ترجمه به شیوه مجازی از برنامه‌های این اداره در ایام‌الله دهه مبارک فجر بوده است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ایام دهه مبارک فجر به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، عکس، خوشنویسی، نقاشی، عصر شعر، اجرای تئاتر، برگزاری جشنواره، برپایی کارگاه آموزشی و محافل انس با قرآن با همکاری مؤسسات قرآنی پرداخته است.

وی در پایان بیان کرد: باید تلاش کنیم تا ضمن نشاط‌آفرینی در برنامه‌های انقلابی از ظرفیت‌های دینی و قرآنی برای انتقال پیام‌های انقلاب استفاده کنیم و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این راستا باید فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام
captcha