طرح جامع گردشگری دفاع مقدس کرمانشاه تدوین شود
کد خبر: 4122132
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

طرح جامع گردشگری دفاع مقدس کرمانشاه تدوین شود

استاندار کرمانشاه با تأکید بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری دفاع مقدس برای استان کرمانشاه، گفت: نیاز است تا سریع‌تر طرح اولیه تدوین و با تقویت مبانی نظری به آن پرداخته شود.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه امروز در جلسه ستاد راهیان نور استان کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت فعلی راهیان نور در استان کرمانشاه، اظهار کرد: وضعیت فعلی راهیان نور در استان کرمانشاه با توجه به نظرات و راهکار‌های ارائه شده توسط شرکت‌کنندگان در جلسه رضایت بخش نیست، اما این موضوع به معنای کم کاری متولیان امر نبوده بلکه نشان از ظرفیت عظیم راهیان نور دارد.

وی افزود: باید نظراتی که ارائه می‌شود کارشناسی کنیم تا به اقدامات مؤثری تبدیل شود و ظرفیت‌های استان کرمانشاه در این راستا بسیار است از جمله آن‌ها فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خانم فرنگیس حیدرپور است که ایشان فرمودند این بانو شجاع، فداکار و دارای روحیه استوار است و تعابیر دیگری در وصف آیت‌الله نجومی، شهید سعید جعفری و سایرین دارند.

صحرایی به برگزاری نمایشگاه گردشگری که در تهران برگزار شد اشاره کرد و افزود: با وجود اقدامات خوبی که صورت گرفته است، اما اثری از گردشگری دفاع مقدس در آن نشد که مورد انتقاد مدیریت ارشد استان است.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری دفاع مقدس برای استان کرمانشاه، گفت: نیاز است هر چه سریع‌تر طرح اولیه تدوین و حتی به عنوان طرح اولیه ارائه شود و باید تقویت مبانی نظری در آن پرداخته شود.

وی به به روایتگری دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: آنچه برای دانش‌آموزان در اردو‌های راهیان نور بیان می‌شود باید متفاوت از چیزی باشد که برای دانشجویان، اساتید و خانواده‌ها مطرح می‌شود.

صحرایی تصریح کرد: ساماندهی تمام ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در سراسر استان کرمانشاه باید در طرح جامع گردشگری دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: زائران راهیان نور که به استان کرمانشاه سفر می‌کنند باید تصویر ذهنی از چهره‌ها و عملیات‌های شاخص کرمانشاه داشته باشند که نیازمند محتوای مناسب است.

وی اظهار کرد: نمادسازی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و یادمان مرصاد و بازی دراز باید به قطب گردشکری دفاع مقدس تبدیل کنیم و تمام زیرساخت‌های لازم را برای آن فراهم کنیم.

صحرایی به سالروز شهادت مردم در پناهگاه پارک شیرین اشاره کرد و گفت: متولیان امر باید به برگزاری مراسم بزرگداشت متناسب با مناسبت‌های تقویمی اقدام کنند و باید از طرح‌های تشویقی برای رونق گردشگری دفاع مقدس استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha